Boudewijn & Martine @ reismee.nl

Winter in de zomer….

Het is juli en met 18 graden vinden we het maar koud. Het is hier namelijk hartje winter en we merken dat we erg gewend zijn geraakt aan de warme temperaturen hier. De heater staat regelematig in huis aan. Maar dat kan ook te maken hebben met de tocht, aangezien huizen hier slecht geïsoleerd zijn.

In mei hebben we een maand lang genoten van de vele lichtshows in de stad. Het VIVID Festival is een artistiek festival waarbij licht op gebouwen wordt geprojecteerd en ook veel licht kunstwerken te vinden zijn in de stad. Het is al om een uur of 6 donker, dus iedere avond was er veel te zien.

Boudewijn is sinds een paar weken druk met een mooi project. Wederom in Sydney wat toch wel erg fijn is. Tussendoor is hij nog naar Hong Kong geweest om te spreken op een persconferentie van het World Wealth Report (een rapport waar hij de afgelopen jaren jaarlijks aan werkt). Het was een intensieve en korte trip, maar zorgde ook voor een ontspannen paar uurtjes met Menno die op hetzelfde moment in Hong Kong was voor zijn werk. Enorm toevallig, maar fantastisch elkaar daar even te zien. Een onvergetelijke trip.

Martine is in een nieuwe rol gestart bij het reclame bureau waar ze in april is begonnen. In haar rol als project manager heeft ze veel meer contact met de klant en met de creatieve uitvoering door Havas. Naast het werk heeft Martine ook succesvol een 9,5 KM run volbracht in een tijd van 48:57, lang niet gek. Dit alles in voorbereiding op de halve marathon van Sydney die ze in September hoopt te lopen.

Daarnaast is een droom in vervulling gegaan met de aanschaf van onze 40 jaar oude Volkswagen T2-Bay. We zijn hiermee al een weekend weg geweest en hebben enkele korte dagtripjesgemaakt. Het rijden is een genot en we zijn er erg blij mee (ook al zijn we al een paar keer bij de garage geweest). De trip naar Jervis Bay was erg leuk in het lange weekend, met dank aan de verjaardag van de Engelse Koningin waren wij op maandag 9 juni vrij. De camping lag idyllisch en er liepen kangaroos rond. Het strand van Jervis Bay is ontzettend wit, wel een beetje te koud om de zee in te gaan. En met 8 graden ’s nachts was het koud… voor een volgende camping trip wachten we weer op de lente.

Boudewijn heeft zijn 30e verjaardag dit jaar gevierd in de winter! We hebben de zaterdag na zijn verjaardag een winterpicknick georganiseerd in het park, erg geslaagd.

We hebben uiteraard ook het WK gevolgd. Martine heeft de wedstrijd Nederland-Australia in de kroeg gekeken (Boudewijn was in Hong Kong) en het was een bijzondere ervaring om de wedstrijd met veel Aussies te volgen. Maar de andere wedstrijden, thuis op de bank midden in de nacht of met andere Nederlanders ’s ochtends waren ook erg leuk.

In Augustus gaan we al naar Nederland, komt snel dichterbij nu. Het zal kort maar krachtig zijn met twee bruiloften, waarvan één in Italië en nog een paar dagen vakantie. Helaas kunnen we niet iedereen zien, maar we gaan ons best doen!

Tot die tijd nog even hard werken, in combinatie van zoveel mogelijk relaxen: The Aussie way!

Cheers (zo sluit iedereen hier berichtjes af), Boudewijn & Martine

PS Wij zijn er achtergekomen dat alle info van bezoekers (zoals opgegeven mailadres voor de mailinglijst, opmerkingen etc.) van de afgelopen maanden helaas niet zijn opgeslagen door een storing van reismee.nl.

Joop Baars

Weer een mooi verhaal. Gelukkig dat jullie verslag wel behouden blijft. Alvast een goede terug- of heenreis op 14 augustus. Hoe moet je dat zien?