Boudewijn & Martine @ reismee.nl

Onderzoek in Uganda

Komende zomer gaan Boudewijn en ik op een verre reis, maar voor die tijd gaan we ook nog naar Uganda.

Voor mijn afstudeerscriptie ga ik daar onderzoek doen naar condoomgebruik onder jongeren. Hiervoor zal ik middelbare scholen bezoeken in verschillende delen van Uganda om daar enquetes af te nemen onder studenten. (Een uitgebreidere omschrijving van mijn onderzoek is te zien onder 'profiel'.)

Sinds de zomer ben ik bezig met het leggen van contacten, uiteindelijk heb ik een contactpersoon via het ministerie van 'educatie en sport' in Uganda, mister Mulindwa(ook wel mister 'Hullo' genaamd, aangezien hij daar iedere email mee begint), niet dat hij echt snel en veel terugmailt, maar dat hij uberhaupt terugmailt, schijnt al fantastisch te zijn.

Inmiddels staan de rugzakken klaar, zijn de enquetes bijna allemaal geprint en zijn we in het bezit van een enorme hoeveelheid pennen (iedereen ontzettend bedankt voor het verzamelen van de meer dan 800 pennen!), strandballen, wuppies, ballonnen en zelfs condooms van StopAIDS Now!,waarvan ik hoop dat ik zeuberhaupt mag invoeren. We zijn er dus helemaal klaar voor om 6 februari te vertrekken naarKampala (de hoofdstad van Uganda).

Op basis van eigen ervaring kan ik verzekeren dat het aantal internetcafe's in Uganda niet schrikbarend hoog ligt, maar ik hoop toch een paar berichtjes te kunnen posten! En natuurlijk zijn ookjullie reacties van harte welkom! ;-)

Liefs,
Martine


PS Als je automatisch een bericht wilt ontvangen wanneer we een nieuw bericht plaatsen, dan kan je je email adres invullen aan de rechterkant van deze pagina.

Reacties

Reacties

Annemarie

Lieve Bou en Martine!

Martine: Heel veel succes met het onderzoek, ik hoop dat je genoeg data kan verzamelen en dat het allemaal een beetje soepel verloopt in Uganda! Dan even die scriptie erdoor... :) Bul nummer 3 in de wacht slepen!
Beide: Ik wens jullie ontzettend veel plezier op deze reis en stiekem ook al een beetje voor de reis die jullie hierna gaan maken ;)
Take care en ik zie jullie in Peru!!

Liefs Anne

rianda

Lieve Martine & Boudewijn,

Heel veel succes met je onderzoek, ik hoop dat alles goed zal gaan en dat je met een tas vol ingevulde enquetes weer op schiphol landt over een paar weken!!
Geniet ook samen van deze eerste verre reis die jullie dit jaar gaan maken en van alle mooie dingen die jullie gaan zien en meemaken!!
Liefs en ik hoor graag snel alle avonturen als jullie weer terug zijn in A'dam!
xxx Rianda

Woutijn

Goede reis en veel plezier! Doe voorzichting en geniet van de ervaring.

Grand-dad

Heel veel plezier, doe inderdaad voorzichtig daar!
Toepasselijke naam trouwens voor je onderwerp: mister 'Lullo'...

Niels

Veel plezier! succes met het onderzoek en tot mails/ziens.

Anna Lena

Ik wacht op reisverhalen hoor, Martine & Bou!

Laten we beginnen met hoe het met de duane is verlopen, verder geen problemen meer gehad met honderden pennen en condooms hoop ik!? En dan wil ik natuurlijk ook weten of je al meer weet over het wel/niet moeten inkorten van je enquêtes, Martine. En hoe het gaat met jullie, in het nieuwe land, weer, met de nieuwe mensen, in de nieuwe omgeving...

We are waiting! And meanwhile: good luck guys.
xx.anna

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!