Boudewijn & Martine @ reismee.nl

Chimps & Waterfalls

Olyota (Hallo!),

Hier ons eerste berichje vanuit een warm Uganda. Het is super om (weer) in Uganda te zijn! Bij de douane ging alles vlekkeloos. We vermaken ons prima. Zo zijn we zaterdag naar een chimpansee eiland gegaan. Het is een eiland waar chimps worden gebracht die ergens in Uganda worden gevonden. Ze laten ze wennen aan de groep en kunnen dan weer vrij leven op het eiland in Lake Victoria. De tocht naar en van het eiland was met een boot die ontzettend hard over de golven denderde, dus binnen tien minuten waren we al doorweekt.

Na een nachtje in Kampala zijn we met kleine busjes doorgegaan naar Mbale en uit eindelijk naar Sipi. Het valt dan nog niet mee om met een grote rugzak door de drukke stad op de plaats van bestemming te komen. Het busstation is een chaos (en dat is zacht uitgedrukt) in de busjes zit je dan vervolgens met heel veel mensen (op een gegeven moment 21 mensen in het 14 persoons minibusje...) en kippen. Sipi is een klein plaatsje bij de Sipi Falls. We hebben daar twee nachten geslapen in een hutje op de heuvel met prachtig uitzicht. Genietend van een biertje hebben we veel aan jullie gedacht ;-) De poepdoos is dan wat minder, hoewel er wel wat water kwam uit de douchkop... dat is dan weer fijn.

Tijdens de wandelingen die we daar hebben gemaakt tussen de bananenbomen en kleine akkertjes lagen veel kleine hutjes. We hebben onderweg veel kinderen blij gemaakt met balonnen en strandballen van Bou z'n werk. Hoewel er ook twee kleintjes gingen huilen... toch best eng die blanke mensen van heel dichtbij. ;-) Mensen waren verbaasd over onze woordenschat die bestaat uit twee woorden die 'hoe gaat het' en 'goed' betekenen. Maar zeker mensen bij de afgelegen hutjes vinden het erg leuk als je probeert hun taal te spreken. Vanmiddag zijn we met een taxi teruggegaan naar Mbale, vanwaar we morgenochtend om half 7 terugrijden naar Kampala met een betrouwbare bus!

Komend weekend via een wildpark voor een safari naar Gulu, waar we volgende week de eerste scholen gaan bezoeken. Tot snel via de site!

Liefs,
Boudewijn & Martine

PS We zijn inmiddels in het bezit van en Ugandese simkaart, dus mocht er iets zijn het nummer is: 00256 756129597

Rianne

Tis ook best eng van die lange Nederlanders die even langslopen! Ik begrijp die kleintjes wel:) Hoop dat alles goed gaat en dat met je onderzoek ook alles soepel verloopt! Veel plezier nog!!
Liefs Rianne

Elize

Hoi Bou en Martine!
Echt leuk dat jullie zo'n site hebben, en van die berichtjes, allemaal zo leuk!!!
'k Zie jullie maar weer gauw, in Sneek ofzo...
Doei doei!!
-xxx- van jullie (eigenlijk Bou) nichtje: Elize

Anke

Heej Boudewijn en Martine!
ooo die chimpansees zijn erg lief! hebben jullie er ook eentje vast gehad?
Mooi dat jullie het zo leuk hebben! en dat alles goed gaat!
Hopelijk is de safari morgen leuk en zien jullie een hoop beesten! ben benieuwd en goed foto's maken he!!
ik hou jullie in de gaten!;)
liefs Anke

Annemarie

Hee kinders! Lekker gaan sightsee-en gelijk, lekker hoor! Veel succes met het onderzoek straks, ik kijk uit naar de volgende post! En geniet van het mooie weer daar :)

X Annmary

Joop Baars

Dit is wel wat anders dan met de fiets in Amsterdam. Allemaal weer leuke ervaringen, we genieten mee.
Dus volgende week begint het echte werken, succes!
Groeten, Joop/papa.

Jet Baars

Ook nog even een reactie van mij. Leuk verhaal!
(Volle busjes en poepdoos zeer herkenbaar)
Goede reis verder en ik hoop dat jullie veel dieren kunnen spotten tijdens de safari.
Liefs, mams/Jet

Stijn Thijssen

Hey Bou en Martine,

Ik lees dat jullie je heel goed vermaken! Dat lijkt me een mooi begin van een jaar vol vakantie!

Ik ben jalours op jullie, tot de volgende post/ mail,

Groetjes Stijn

Rianda

Hey Muzungu's ! (ken ook nog één woordje swahili haha;)

Erg leuk om te lezen hoe het met jullie gaat en hoe de eerste indrukken zijn!!
Geniet ervan en succes straks met het onderzoek, fijn dat jullie eerst nog even tijd hebben om te 'wennen'.

Veel plezier, kijk uit naar het volgende berichtje!
Liefs Rianda

Gabrielle

Hoi,hoi,

Ga jullie verhalen lezen hoor, harstikke leuk!!
Blijf vooral lekker genieten de komende weken ;)!

Liefs, Gabrielle

sophie

Hi, klinkt top allemaal! Heel veel plezier (en succes met je onderzoek!) Ga jullie site in de gaten houden :). Tot snel liefs xx sophie

Marieke

Goed om te horen dat bij jullie alles prima verloopt, met een biertje op de hills van Afrika, wel ja!! Heb je de man van het ministerie al gesproken? Ben benieuwd!! Hoop dat alles gesmeerd gaat en iedereen en alles meewerkt. Heel veel succes meissie en ondertussen ook genieten he!! Dikke kus (vis doet het nog prima!!)

José

Joehoe!
Wat enig, jullie zijn al volop aan het rondreizen, klinkt goed en foto's zien er ook mooi uit! Schattig ook dat jullie allemaal spulletjes hebben voor de kinders daar! Geniet er van en succes met het onderzoek martine! Kijk uit naar jullie volgende berichtje!!

Liefs José

Judith

Nou dat klinkt weer als vanouds ;) Stoer hoor, die chims, konden jullie echt zo dichtbij komen?
Leuk om weer van jullie te gaan meegenieten... ben benieuwd hoe de scholenbezoeken gaan verlopen, daar zullen vast wel weer wat onverwachte dingen gebeuren!
Veel succes en plezier!!!

Liefs Judith

Annemarie

Hee daar!
Het temperatuurverschil is iets minder op het moment, maar het verschil in scenery des te meer: ben op dit moment aan het wintersporten in Quebec! Heel gaaf, andere ervaring te snowboarden hier in plaats van in de Alpen! Het is nu -6 ofzo overdag, dus dat is zeerrr goed te doen, wij vinden dat tegenwoordig warm... Maar ben wel jaloers op jouw temperaturen, al valt daar ongetwijfeld iets op af te dingen als je er echt in zit ;) Geniet ervan daar, heel goed en toch ook gewoon heel gaaf dat jullie dit doen!
Spreken elkaar snel!

Joe