Boudewijn & Martine @ reismee.nl

Pura Vida!

Pura Vida; pluk de dag! De levensstijl van de Ticos (zoals Costaricanen zichzelf noemen). We hebben ons geprobeerd helemaal aan deze stijl aan te passen. Nu vooral veel gezien, de komende dagen zit er ook strand in de planning! Op televisie hebben we in het hostel gekeken naar de voetbalwedstrijd Costa Rica - USA voor de WK-kwalificaties, wat een gekkenhuis, Costa Rica won met 3-1 en dat konden we nog tot in de late uurtjes horen in San Jose.

We begonnen in Costa Rica met een bezoek aan Turtuguero NP, genoten van de vele boottochtjes door het regenwoud en het zien van wildlife in dit caribisch gebied. Onze gids wist vele spots, viste met z´n handen een schildpad uit het water om even later weer een giftig rood kikkertje op te sporen. Ondanks dat het niet het seizoen is van schildpadden hebben we, na 3 uur lopen over het strand, om half 1 ´s nachts een ´Green Leatherbacked´ zeeschildpad gezien. Dit beestje was zeker anderhalve meter. Vooraf vroegen we ons af hoe een spoor eruit zou zien. Toen we het zagen bleken we er inderdaad niet omheen te kunnen, het was ongeveer vergelijkbaar met een 4 wheel drive... niet echt te missen dus.

Na de 3-daagse trip een bezoek gebracht aan de Poas vulkaan. Hier konden we in de krater kijken. Inmiddels zitten we in La Fortuna, dit plaatsje ligt aan de voet van de, nog actieve, Arenal vulkaan. Gisteren hebben we gerelaxt in de hotsprings en zelfs lava uit de vulkaan zien komen (met onze gids, genaamd ´Mister lava lava´).

Tot slot schijnt de gemiddelde Costaricaan rond zijn 20e ineens twee keer zo breed te worden en in de steden (bij restaurants en hostels) zijn ze niet echt gastvrij richting toeristen... best gek als je bedenkt dat het land erg afhankelijk is van toerisme. Van het bussysteem begrijpen we op dit moment nog niet veel (wat resulteerde in een extra ritje van 3 uur gisteren) maar het kan ook liggen aan onze Spaanse talenkennis ;-) We gaan dus nog even verder oefenen...

Hasta Luego!
Boudewijn & Martine

Jet

Wat hebben jullie al veel gezien.
Mooie foto's ook.
Het lijkt mij een prachtig land voor een 'overstap' naar of van Texas.
Veel liefs, mama/Jet

Gabrielle

Super!
En wat een foto's!!
XXX

Sabine

Had ik al gezegd dat ik jaloers was? Niet, nou bij deze!
wat een leuk verhaal en supermooie foto's.
Hier alles zijn gangetje. Lekker aan het werk en 's avonds leuke dingen doen. Weer bijna weekend en dan gaan we weer genieten van de vrije tijd :).
Tot het volgende verhaal! xxx Sabine

PS Dacht dat ik al op de goede pagina zat :$ Reactie bij foto kan wel weggehaald worden :)

anna

HAllo, ik moet mijn tijd nog steeds in de UB doorbringen, graag een beetje zon hiernaartoe sturen voor een aangenamer overleven!

unas besos

tante Kuni, Joke & Jim

Wat een prachtige foto's! We hebben samen even jullie avonturen gelezen. Jullie hebben al veel gezien! Jim vond de rode kikker heel leuk. We blijven jullie volgen! Groetjes!

Laurien

Wow!! Wat klinkt dat goed en wat zijn de foto's cool! En dan te bedenken dat jullie nog maar net begonnen zijn aan deze reis... pff jaloers... Heel veel plezier beide! Ik kijk uit naar jullie volgende bericht! liefs!

miek

Klinkt weer allemaal super! Wat een geweldige foto´s ook. Vooral die kikkers zijn gaaf. Heel veel plezier nog, en ik ben benieuwd naar de volgende verhalen!

liefs

Stijn

Nog steeds jalours!

Groetjes Stijn

Menno

Hallo! Vanuit het land van Abercrombie & Fitch even de groeten en hoop dat jullie het goed maken. Zo te zien wel. Leuke foto's, hoop dat jullie regelmatig iets van je laten horen. We hebben nog geen rode kikker gezien, maar wel al een beer! Groetjes, ook van Valentine,

Menno

Carine & Menno

Dag wereldreizigers,

Wat maken jullie gave dingen mee zeg. Wel een groot contrast zeg, eerst NY en dan Costa Rica. Van grote drukte naar de ultieme rust. Gave foto's trouwens. Misschien heb ik het verhaal gemist maar die krokodil is best wel groot. Was die in het echt.....

We vonden het feestje in A'dam trouwens erg gezellig en leuk elkaar weer te hebben gezien en gesproken. Zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden, maar helaas. We hebben wel een kijker gehad, maar die gaat niet verder met ons...Ach volgende keer beter. No hurry!

Heel veel plezier daar en we kijken uit naar het volgende verhaal.

Liefs en tot spater.

Papa/Joop

Vandaag bij tante Nel en oom Dirk geweest en dankzij gedetailleerde landkaarten uit hun archief kunnen we elke stap die jullie doen nu volgen.

rianda

Wow, ongelooflijk weer, wat zullen jullie genieten!!
En het vooruitzicht dat je de komende maanden niets anders hoeft te doen dan puut genieten.. heerlijk!
Wat veel mooie dingen al gezien en gedaan en nog zo'n tijd te gaan.. een beetje gezonde jaloezie kan ik toch niet onderdrukken ;)
Hier de laatste loodjes voor studie.. (voorlopige) einde is bijna in zicht!
Geniet van al het moois wat op jullie pad komt.
Dikke kus!

Marry Wesseling

Lieve Martine en Woudewijn,Ik lees graag jullie verhaal
en kijk naar de prachtige foto's.
Geniet maar fijn, maar doe voorzichtig.
Groeten van Tante Marry.

Bob

Tortelduifjes! fantastische verhalen!
Enjoy! Proberen wij hier wel te doen.

Cheers!