Boudewijn & Martine @ reismee.nl

Hola amigos!

De busreis van vandaag heeft ons gebracht in Panama, we zitten in het plaatsje David. Helaas hebben we het mooie Costa Rica dus inmiddels verlaten, `time flies when you´re having fun...`

Na La Fortuna zijn we naar Monteverde gegaan, hier hebben we een Canopy Tour gedaan. Zwevend door het regenwoud en de valei aan een stalen kabel. Waarvan één keer zelfs 700 meter lang en 90 meter boven de grond, we hebben dus onze grenzen weer verlegd ;-) In de buurt van Monteverde zijn we naar Santa Elena Reserve gegaan. Een prachtig stuk regenwoud. Daarna door naar de kust aan de Grote Oceaan om onder andere aan onze kleur te kunnen werken. We zijn naar een hostel gegaan in de buurt van Quepos. Daar hebben we op het strand gelegen... kleur op gedaan in de (voornamelijk) rode tint... en ook het prachtige Manuel Antonio NP bezocht. Veel dieren gezien en op een prachtig strand gelegen, we waren zo ongeveer de enige.

Lang op reis betekent toch ook keuzes maken en we hebben besloten om via één van de mooiste stukjes op aarde te reizen. Dit bracht ons in Corcovado NP. Dit park ligt naast de mangrovebossen waar we per boot doorheen voeren. Het plaatsje en het park zelf liggen aan de Grote Oceaan, zelfs met een motor van 200pk zorgde dit voor de nodige klappen, tijdens de bootripjes over de golven. Echter brachten de dolfijnen ons goede afleiding en was het ons bezoek meer dan waard. In het park hebben we ontzettend veel wildlife gezien, onder andere tapirs, miereneters, veel apen en haaien. Daarnaast nog veel vlinders en vogels waarbij de papegaaien de kroon spanden.

Inmiddels zijn we er achter gekomen dat Costa Ricanen buiten de steden echt heel erg aardig zijn, en dat het bij de cultuur hoort dat je in een restaurant een bord voor je gezet krijgt zonder dat ze iets van ´eet smakelijk´ zeggen. Ach we zijn Costa Rica toch al uit, nu zien hoe de gemiddelde Panamees dit doet...

Morgen vertrekken we richting een eiland, om daarna nog meer ´bounty-eilanden´ te zien... niet verkeerd dus!

Hasta luego,
Boudewijn & Martine

PS Voor het geval mensen zich afvroegen of de fotos van de kikkers wel echt van ons waren; ja echt wel en met onze eigen kleine camera genomen...

PS PS De telefoon van Martine is in Nederland en Boudewijn heeft geen bereik in Panama...

Annemarie

Een woord: WAUW! Ik wil ook bounty! Al is Vancouver Island ook niet verkeerd ;) Hasta pronto! xxx

José

Ziet er prachtig uit! Tijd gaat snel zeker!!
Lekker genieten en mooie dingen zien!
Dikke Kus José

Sabine

Weer jaloermakend, maar ontzettend mooi! Zit met plezier jullie verhalen te lezen. Tot het volgende verhaal!
xxx Sabine

Papa/Joop

Ja, ja. De achtergrond bij die kabelbaanfoto's is dus ook echt? Ik heb jullie wel eens iets horen zeggen over hoogtevrees.
Via "kaart" zijn jullie prachtig te volgen en blijkt het land vol te zitten met reservaten. Elke foto is zo raak.
Ik dacht altijd dat de Haarlemmermeer mooi was, maar... Groetjes.

cobien

Ik kan niet anders zeggen dan wauh, wat prachtig allemaal en dit neem je allemaal mee in jullie koppies als "bagage" Wat een voorrecht. Geniet vooral verder en blijf van die mooie foto's maken ook al is dat met de "kleine"camera
liefs Cobien

Christine

Jaloers!! dit zie je alleen in films, vet man!xx

Agnes

Wow, wat een verhaal weer en wát een foto's! Jullie kunnen wel voor de National Geographic aan t werk. Ik vind vooral de tapir enig! :-) Die slang lijkt me wat minder... Zo'n canopy tour is gaaf he, ik heb dat ook gedaan in Z-A, maar jullie omgeving was wel heel mooi volgens mij...
Geniet er (verder) van!
Liefs Ag

Jacqueline

Ooit gehoord dat het heel ongepast is om te zeggen: "Eet smakelijk". Je zou namelijk de indruk kunnen krijgen dat het dan helemaal niet lekker is.
Dus die Costa Ricanen doen het nog niet zo verkeerd.
Tot de volgende keer!! Roland en Jacqueline

Marry Wesseling

Wat een domme fout heb ik gemaakt
Maar ik heb de mooie foto's inmiddels weer gezien.
Wat zullen jullie genieten,groetjes Tante Marry

Mark

Wow, mooie fotos ook. Dat ik maar snel onder het genot van een biertje, ergens in de Peruaanse rimboe, de uitgebreide versie mag horen:)

Groeten uit Santa Cruz, Bolivia (en ja, ik weet het, ik reis compleet de verkeerde kant op haha)
Mark

Woutijn

Zo, nu begin ik toch wel serieus 'jaloers' te worden, echt een mooie reis...

Anna Lena

Martine, heel relaxed aan die kabel...

... goede voorbereiding voor het hanggliden in Rio 'straks'! Dus blijf grenzen verleggen!

Kus,
Anna

Rianda

Hey Tarzan en Jane,
Wow wat maken jullie veel mee.. en wat een indrukwekkende beelden op de foto's.. laat staan hoeveel indruk het in het echt maakt!!
Jullie hebben me nu al volledig overtuigd: volgend jaar wil ik ook die kant op!!
Geniet ervan, het is nu al een onvergetelijke reis volgens mij.. Veel liefs xx
PS Mis jullie wel in A'dam hoor.. :)

Niels

Hey wereldreiziger! klinkt allemaal geweldig daar. Pas goed op jezelf en tot?

Roland

Hee Buddie!

gaat lekker die trip! Bevalt het een beetje tussen de Panamezen daar? Je zult er wel behoorlijk bovenuit torenen.
Een vriend van me heeft altijd de vurige wens gehad om stroopwafels te verkopen in Midden Amerika. Kun je niet even een kleintje marktonderzoek doen om te kijken of dit nog altijd een goed idee is? Het schijnt een gat in de markt te zijn!

Groet,
Buddy Roland

Emily

Wat een geweldige verhalen en foto's! Ben stikjaloers! Wat is ons leventje in Nederland toch saai vergeleken bij jullie verhalen.. Geniet ervan!!

Emily

Arne en Hil

Hallo Boudewijn en Martine
Verjaardagen op afstand hebben we vaak pas een paar dagen later in de gaten, maar nu ben je er bij: gratulerer med fødselsdagen, dan weet je het wel.
Jullie maken een mooie reis en die zit er ook voor de rest van je leven in, zeker als Martine er weer een mooi foto-text boek van maakt.
We blijven het volgen, en nog veel plezier onderweg.
groeten uit Drøbak van Arne en Hil
(net gezellig bezoek gehad met Mien, Jacq en Beppe)

Lisa

Lieve Bou,
gefeliciteerd met je verjaardag!!
Een hele fijne dag gewenst, ik weet niet wat voor spannends er vandaag op het programma staat, maar ik ben erg benieuwd! Het zijn allemaal mooie verhalen en het is erg leuk om te lezen.
Ik dacht, dit checken jullie het meeste dus dan komt dit sowieso wel aan!

Have fun en maak er een leuk feesje van! xx

menno en de boertjes

hallo boudewijn en martine!

ten eerste: van harte gefeliciteerd met je verjaardag boudewijn, maak er een leuke dag van daar in zuid amerika.
de verhalen zijn heel erg leuk om te lezen en we verwachten binnenkort weer een mooi verslag ;)

groetjes uit het zonnige friesland,

de boertjes

renée annemijn boudewien

van harte Bou en martine, wat een afschuwelijke foto van de slang, veel te dichtbij genomen, als jullie maar een leuke reis heben, maar moet je wel levened terugkomen om iedereen ziek jaloers te maken met jullie verhalen. Schitterende foto's en een hele mooie site! have fun en heel veel liefs van ons allen.

Renske & Boy

Hey Boudewijn en Martine,
Allereerst: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Bou! Dit zal uiteraard op een zeer exotische manier worden gevierd en we geven je geen ongelijk ;)
Zo te zien genieten jullie van al het moois dat er daar aan de andere kant van de wereld te vinden is, vooral mee doorgaan. Heel veel plezier nog en we zien jullie weer in NL!
Veel liefs Boy & Renske

Lisette

GEFELICITEERD!!!!
Wat heerlijk in zo'n mooie omgeving!
Zit je lekker op een onbewoond eiland??
heb nog een poging gedaan om te smsen..ja eigenwijs he..maar dan toch maar even via de site!!!
Heel veel plzier nog en binnenkort even een uitgebreider stuk van me!! KUS

Ada Verkaik

Boudewijn, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik wens je samen met Martine een bijzondere dag toe. Ik had je vanmorgen vroeg al willen feliciteren, maar internet liet me in de steek. Leuk om jullie verhalen te lezen. Wat een geweldige reis maken jullie samen. Groetjes, Ada

Carine & Menno

Hey Bou,

Gefeliciteerd met je verjaardag! Martine jij ook natuurlijk met je vriendje.
Wat een mooie verhalen en foto's zeg.....Jullie moeten maar een cocktailtje extra drinken van ons!

Het vergaat ons goed hier in het kille nederland (25 graden, dus nee wij hebben het niet zo slecht). Eigenlijk weinig nieuws, jullie missen niks. Fijne verjaardag nog en tot horens.

Veel liefs