Boudewijn & Martine @ reismee.nl

De zomer is begonnen...

Time flies when you are having fun. We zitten nu al bijna 4 maanden in Sydney en hebben het enorm naar ons zin. Een gekke gedachte dat het al bijna kerst is en de temperaturen hier steeds vaker rond de 30 graden beginnen te komen. Het staat dan ook erg vreemd dat er sneeuw ligt in vele etalages en er kerstliedjes gedraaid worden met ‘White christmas’.

Door de week werken we nog steeds hard en in het weekend genieten we goed ‘work hard play hard’, zoals ze dat hier noemen. Sinds de laatste update hebben we alweer veel nieuwe dingen gedaan.

We hebben een bezoek gebracht aan de horseraces op Randwick. Een bijzondere ervaring om met een paar duizend anderen naar paardenraces te kijken, daarop te wedden en tussen de races door gezellig wat borrels te drinken en te eten. Het voelde als een soort chique picknick. Die week waren we al enigszins in de stemming gebracht door de ‘Melbourne Cup’. Dat is ook een paardenrace alleen daar loopt het hele land voor uit. Het land staat gewoon even stil. Men kleed zich chique al zijn ze niet in Melbourne (ja ook een hoedjes parade) en staat vanaf 1 uur ‘s middags aan de drank. De race duurt welgeteld 3 minuten, maar de hele happening erom heen maakt het wel bijzonder.

Martine heeft zich op een koude zondagochtend door een modderparcours van 10 kilometer gewerkt, de ‘Stampede’. Met een team van 7 vrienden en vrienden van vrienden was dat een soort stormbaan door modder en veel klimmende obstakels. Het welverdiende biertje achteraf smaakte dan ook erg goed! De foto’s zeggen voldoende, maar het was een erg leuke dag.

We zijn op een dagtrip naar Hunter Valley geweest, samen met twee Nederlanders, Pieter Stijn en Mathijs. Dit is één van de beste wijnregio’s van Australië en het ligt op ongeveer 2,5 uur rijden van Sydney. Om 5.45 uur namen we de trein van het Centraal Station en via een mooie route en een bustocht begonnen we aan de wijn tour. Om 10 uur zaten we aan ons eerste glas wijn. Een heerlijke dag, met veel verschillende wijnen, en we waren begin van de avond weer in Sydney (met ingekochte flessen).

Met onze Nederlandse vrienden en 1 Belgische hebben we bij ons thuis Sinterklaas gevierd. Toch leuk om de Nederlandse tradities aan te halen. Erg leuk met pepernoten en dobbelen met cadeautjes. We hebben de grootste lol gehad. Opvallend was dat iedereen op zijn slippers aanwezig was en het haardvuur ontbrak...

December is hier ook de maand van de kerstfeestjes, -lunches. We hebben allebei het kerstfeest van ons werk al gehad. Op mooie locaties met uitzicht op de brug en weer veel nieuwe collega’s leren kennen. Tja, feesten kunnen zie hier wel.

Boudewijn heeft dit weekend zijn eerste surfles gehad op Bondi Beach. Echt voor herhaling vatbaar. 2 keer in een uur gestaan dus er is nog voldoende ruimte voor progressie. Hopelijk tijdens de vakantie nog een paar keer proberen. Want volgende week vrijdag gaan we een week op pad met de auto.

Boudewijn’s snor is trouwens weer afgeschoren. Iedereen die een bijdrage heeft geleverd aan het goede doel gedurende ‘Movember’ enorm bedankt! We weten nu in ieder geval dat een snor alleen bij Boudewijn niet zo goed staat. Ook al kreeg hij er wel de complimenten voor :-)