Boudewijn & Martine @ reismee.nl

Panama; vamos a la playa!

Na bijna twee weken een berichtje van ons uit het prachtige relaxte Panama! Veel zon, zee en strand deze keer...

We zijn naar het eilandje Boca Brava gegaan (Grote Oceaan). Duidelijk geen hoogseizoen want we waren de enige gasten. ´s Avonds aan de bar Spaans geoefend met de barmedewerker Wilson. We hebben daar gekayakt, de hond van het hotel zwom een paar kilometer mee, dat schijnt normaal te zijn... Daarna naar de eilandengroep Bocas del Toro (Caribische kust). Eerst het grote eiland Isla Colón bezocht en daarna het iets kleinere Isla Bastimentos. Veel gesnorkeld en in de zon gelegen. Niet verkeerd dus!

Inmiddels zijn we al een week geleden aangekomen in Panama City. We bezochten de ruïnes (Panama Viejo), de oude stad (Casco Viejo) en ook de skyline is prachtig! Dit hadden we in eerste instantie bij deze stad niet verwacht. Daarnaast is er veel Amerikaanse invloed terug te zien, de vele shopping malls met foodcourts en de vele Amerikaanse schoolbussen die hier het dagelijks openbaar vervoer verzorgen. Ze zijn in felle kleuren geschilderd en ook de binnenkant is vreselijk. Door de boa´s, veren en plakplastic in diverse tinten is iedere bus weer een belevenis. We zijn net terug van een meerdaags bezoek aan Isla Grande (Caribische kust), ten noorden van Panama City. Heerlijk nog even de stad ontvlucht. Daar ook nog wat cultuur meegepakt, door de ruïnes van het dorpje Portobello te bezoeken.

Wat betreft medereizigers zijn we in de hostels al veel backpackers tegengekomen. Met de meeste praat je een avond over waar ze zijn geweest en naar toe gaan en met sommigen trek je enkele dagen op. In Costa Rica werden we een paar dagen vergezeld door een Amerikaanse wiskunde leraar Jacob en later door de Engelse Lauren en Spaanse Victor in Corcovado. In Costa Rica is het veel minder toeristisch, maar op Isla Bastimentos zijn we zelfs op stap geweest in een kleine lokale bar met Kate en John (Engels) en Andreas en Christina (Zweeds). Leuk om vele mensen te ontmoeten.

Vrijdag vliegen we naar Quito, daar ontmoeten we in iedergeval twee gezellige backpackers (Annemarie en Rianne, vriendinnen van Martine). We hebbengoed uitgezocht waar de vlucht vertrekt, zodat we op het goede vliegveld staan deze keer! In New York stonden we namelijk om 6 uur´s ochtends op een verkeerd vliegveld, voor een vlucht van Delta Airlines (we vonden het al vreemd dat het vluchtnummer niet klopte). Maar omdat op dat vliegveld om precies dezelfde tijddus ook een vlucht ging van Delta met dezelfde bestemming (die niet vol zat) konden we gratis overgeboekt worden... ach je moet alles een keer mee maken toch?!

Liefs,
Boudewijn & Martine

PS Iedereen heel erg bedankt voor mailtjes/berichtjes voor Boudewijn zijn verjaardag! Altijd leuk als mensen aan je denken, zelfs al zit je ver weg.

Annemarie

Ha laiverds! Weer een erg goed verhaal, gaaf al die eilanden en mooie natuur die jullie zien daar! Backpackers kom je inderdaad in alle soorten en maten tegen, heel leuk! Een week in de states alleen heeft al voor veel aanspraak gezorgd :) Heb zin om jullie te zien overmorgen! Groetjes!

Sabine

Boudewijn, 2 dagen te laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een heerlijk verhaal weer. Gelukkig is het hier ook mooi weer en geniet ik ook erg van de zon, maar natuurlijk in een veel minder mooie omgeving dan jullie!

Veel plezier met Rianne en Annemarie.

Liefs Sabine

Papa/Joop

Ja, ja, grote steden hebben soms meerdere luchthavens! Weer fijn te lezen, hoe het jullie gaat. Zoals gewend, mooie foto's en jullie passen daar ook zo goed in. We missen jullie natuurlijk wel, maar we hebben sinds gisteren weer een heel goede vervanger thuis. Met de huidige communicatie-middelen kon Woutijn zich niet voorstellen, dat het een half jaar geleden was, dat hij voet had gezet op Nederlandse bodem. Dus jullie hoeven je niet te haasten, hoor. Groeten en een fijne tijd.

Jacqueline

Hoi family, Het is weer een groot plezier om jullie verhaal te lezen. Geeft toch weer wat afleiding in Noordwijk. Over afleiding gesproken, vorige week stonden er hier 3 bike-packers op de stoep, na een kopje koffie zijn ze weer vertrokken. Moet bij die foto met dat shirt niet staan: Dronken Bou kocht een oud shirt van een inwoner. Kan niet begrijpen dat je Bou nu in een oud shirt laat rondwandelen. En die zakken snoep draag je nu zeker als extra handbagage bij je? Veel liefs, Roland en Jacqueline

miek

Heej Boudewijn en Martine,

Klinkt weer erg goed. Leuk dat jullie zoveel mensen ontmoeten. En met de 2 nieuwe backpackers gaat het vast ook helemaal goed komen.

Geniet er nog even lekker van! Hier ondertussen ook bijna vakantie... 5 weken zeilen is ook lekker, maar blijf toch wel jaloers als ik dit zo lees.

Liefs miek

Rianda

Hey lieve Bou en Martine,
Dank voor jullie felicitaties!
Ben heel erg blij dat ik geselecteerd ben en heb er onwijs veel zin in!!
Zo te horen (en zien!) hebben jullie het erg naar jullie zin.. leuk om steeds even een update te krijgen :)
Veel plezier de komende tijd ook met Anne en Rianne, doe ze de groetjes!
xxx Rian