Boudewijn & Martine @ reismee.nl

Our new hometown!

Lieve allemaal,

Voor een uitgebreidere versie van hoe het met ons gaat en voor iedereen die geen facebook heeft zullen we af en toe eens een berichtje posten op deze site. Iets minder regelmatig dan tijdens het reizen want hier wordt het op den duur natuurlijk ook ‘gewoon’ wonen en werken… maar we hopen dat we het avontuurlijke gevoel nog even kunnen vasthouden!

21 augustus vertrokken we naar Kuala Lumpur, we werden uitgezwaaid door onze lieve familie en vrienden. Erg leuk en toch stiekem ook lastig om Nederland achter ons te laten… Maar na 12 uur vliegen kwamen we aan in Kuala Lumpur en al snel was het genieten van een leuke Aziatische stad. We hebben twee dagen heerlijk rondgelopen door verschillende wijken en in de bar van ons hotel genoten van een prachtig uitzicht over de stad. Alhoewel we de eerste dag letterlijk knikkebollend in de bus zaten en toen snel nog even een middagdutje hebben gedaan in ons hotel.

24 augustus vlogen we door naar Sydney, waar we diezelfde avond aankwamen. De eerste vier weken verblijven wij in een studio in North Sydney, met prachtig uitzicht over de baai. In de dagen die volgden hebben we de stad verkend. Het werd ons al snel duidelijk dat we ons in deze relaxte, mooie stad met strand, gezellige cafés en een groot zakencentrum met koffiebarretjes zeker heel erg thuis kunnen voelen.

Boudewijn is inmiddels een week aan het werk. Toch maar geschoren, want een baard lijkt hier toch echt niet te kunnen in het zakencentrum, wie weet binnenkort wel. De eerste dagen moest hij vooral veel regelen en mensen leren kennen. Hij heeft een project waaraan hij meewerkt bij Audi Rusland. Het werkende leven is erg wennen, zeker als je ‘s ochtends met de veerboot in 10 minuten naar het zakencentrum vaart en dan links het Operahouse passeert en rechts de Harbour Bridge… heel vervelend ;-)

Martine zou eerst even een aantal weken zorgen voor rust en regelmaat door een huis te zoeken, zodat we relaxt konden wennen aan onze nieuwe woonplaats. Dit liep iets anders: Ze ging koffie drinken met iemand bij Randstad waar ze in Nederland contact mee had. Voor ze het wist zat ze in haar spijkerbroek bij een manager aan tafel voor een kort sollicitatiegesprek, geheel onvoorbereid… Resultaat: werk voor de komende twee weken ter ondersteuning van het team bij Randstad Zorg in Sydney en wellicht kan ze blijven werken. Er zijn diverse vacatures, we zullen zien hoe het gaat lopen.

Toen kwam het feit dat we beiden een baan hadden maar nog geen huis voor langere tijd. Stress ;-) Druk doorgezocht via internet en Martine is bij een aantal huizen langs geweest. En jawel we hebben inmiddels een appartement in het ‘Oud-Zuid’ van Sydney, Paddington. Ook de naastgelegen wijken hebben veel restaurantjes en barretjes dus we gaan in een levendig deel van de stad wonen. Vrijdag a.s. krijgen we de sleutel.

We hebben al een paar mooie borrels meegepakt op vrijdagmiddag (of er nou wel of niet gewerkt was die week) en zijn zaterdag naar ‘Festival of the winds’ gegaan op Bondi Beach, het bekende strand van Sydney met op deze dag veel vliegers.

We hopen dat alles goed gaat met jullie en over een paar weken komt er vast weer een berichtje van onze kant, vanuit onze nieuwe woning!

Liefs, Boudewijn en Martine