Boudewijn & Martine @ reismee.nl

Ande(r)s in Ecuador!

Ecuador is weer totaal iets anders. In Panama keken we nog uit naar iets minder warme temperaturen, maar hier is het ook overdag gewoon truien weer ;-) We hebben inmiddels het oude centrum van Quito gezien, een markt bezocht in Otavalo (ten noorden van Quito) en zijn samen met Annemarie en Rianne (clubgenoten van Martine) naar de evenaar gegaan. Een gek idee dat we twee keer in een jaar op de evenaar staan, in februari in Uganda en nu hier...

Na Quito zijn we doorgereisd naar Quilotoa. Een bergdorpje midden in de Andes. Quito lag al hoog (2800 m) maar Quilotoa ligt nog hoger (3800 m) dus dat hebben we geweten met een ´stukje´ wandelen van 4,5 uur rond het prachtige kratermeer waarbij we tijdens de wandeling veel moesten klimmen of flinke stukken daalden.

Inmiddels zijn we in Banos aangekomen. De reis gistermiddag betrof ´slechts´ een pickup, drie bussen en 2 taxis, dus het heeft even mogen duren, maar dat is de charme van het reizen! Vandaag zijn we met een Buggy door de omgeving gaan rijden. Gelukkig kwamen we onderweg Rianne en Annemarie weer tegen want we hadden en geen licht en kwamen nauwelijks een heuvel op waardoor Bou regelmatig moest duwen... De waterval waar we naartoe zijn gelopen was erg mooi, de hangbrug was wiebelig en het water stortte naar beneden.

De komende dagen gaan we reizen richting het zuiden waar we na ruim een weekje de grens zullen oversteken naar Peru!

Liefs, Boudewijn & Martine

Jacqueline

Hai Martine en Boudewijn,
Was laatst in Lijnden en zag toen je vader op weg naar de AH in een waggie. En nu op weg naar Peru, veel succes. Groetjes, Jacqueline en Roland
Ps: Papier in oude stijl besteld, je bent weer onmisbaar dus.

Jet en Joop

Bij gebrek aan Buggies, gebruiken wij hier toch maar onze vertrouwde fietsen.
De mooie, kleurrijke tas op de evenaar gezien. Begrijpen, Martine, dat die niet bij je verzameling mocht ontbreken.
Liefs van ons

Margreet, moeder van Rianne

Hallo Martine en Boudewijn, leuk om iets te lezen over jullie belevenissen. Ik heb genoten van alle foto 's die Rianne heeft gestuurd. Ik wens jullie nog veel reisplezier.

Groeten uit Meppel, Margreet

Nina & Loek

Allowah,

Mooie foto´s! Vooral die bij het kratermeertje...
Wij zitten inmiddels een paar dagen in Puerto Lopez en vliegen (ja ja laf maar wel heel chill...) naar Lima op 20 juli. Wellicht komen we elkaar daar weer tegen!

Grusse N & L

PS Wij haalden de heuvels met gemak! Jullie zijn gewoon te dik!