Boudewijn & Martine @ reismee.nl

Nieuw huis, eerste bezoekers, bosbranden, werken en ontspannen…

Inmiddels wonen we al ruim een maand in ons nieuwe appartement. Erg fijn om weer een eigen plek te hebben en we kunnen hier vandaan lopend naar het werk. We konden twee weken geleden onze spullen ophalen in de haven. Hier moesten we nogal wat dingen voor regelen bij de Douane, waar Martine na meerdere telefoontjes en 3 uur wachten eindelijk met papierwerk en maar liefst 10 stempels weg liep. Maar dan heb je wel je eigen spullen uiteindelijk terug als je nog een busje huurt en verplicht een hesje aanschaft, omdat je op het terrein rondloopt (dat wil zeggen naast je auto de dozen van de palet naar de achterbak tilt). We kunnen nu weer genieten van bestek, borden, pannen, koffie, TV, kleding, etc.

Ondertussen hoefden we ons ook zeker niet te vervelen. In een van de weekenden hebben we mensen aangemoedigd die deelnamen aan de Marathon. Volgend jaar zelf deelnemen aan de halve Marathon??? Ook was begin oktober de Fleet Review. Een groot evenement ter ere van het 100 jarig bestaan van de Australische Marine. In een park hebben we gekeken naar vuurwerk, dat vooral achter de bomen goed te zien was (waarschijnlijk…) en een lichtshow op het Opera House. Ook kregen we een uitnodiging om een avond door te brengen aan boord van één van de Nederlandse Tallships, De Oosterschelde. Met een exclusief gezelschap en op uitnodiging van kennissen die we daarvoor erg dankbaar zijn!

We houden onszelf verder goed bezig met beachvolleybal op Bondi Beach (Martine dan), een pub quiz om de week, borrels/koffietjes in vele leuke tentjes om de hoek, af en toe relaxen in het park of het strand, Boudewijn hoopt snel zijn eerste surfles te gaan volgen als zijn enkel voldoende hersteld is na een kleine hockey incidentje.

We hebben inmiddels het eerste bezoek gehad uit Nederland. Erg leuk natuurlijk om bekenden te zien hier en dan voelt Nederland helemaal niet meer ver weg. Ingrid en Jorick zijn op vakantie in Australië, ze zijn een dag in Sydney geweest en aan het eind van de vakantie komen ze nog een keer langs. Woutijn is afgelopen weekend vanuit Melbourne langsgekomen. Na een bezoek aan de Whiskeybar op vrijdag hebben we op zaterdag met hem gezeild door de haven van Sydney, via een collega van Randstad die een zeilboot heeft. Ook hebben we samen met Nederlander Mark de Soccer derby SydneyFC tegen Western Sydney Wanderers bijgewoond. Voetbal is hier niet heel groot maar nu was het Stadion dan toch bijna helemaal uitverkocht, ondanks het lage niveau een mooie ervaring. Zondag zijn we naar een klassiek concert geweest in het Opera House.

Ondertussen vermaken we ons door de weeks beiden op het werk. Boudewijn heeft een uitdagend project bij 1 van de 4 grote Australische Banken waar hij al zijn energie in kwijt kan. Martine werkt nog steeds bij Randstad. Nu we een beetje gesetteld zijn heeft zij ook weer wat meer tijd om rond te kijken naar een andere baan voor langere tijd, wie weet wat het wordt (of hoe lang dat nog bij Randstad blijft…). Werk wordt hier duidelijk gecombineerd met ontspanning, zo gaat niemand er vanuit dat je in het weekend met je werk bezig bent en wordt er op maandag rustig door collega’s tegen hun baas verteld dat ze nog steeds een kater hebben van het weekend… Kan ook niet anders met de vele Ieren en Britten die hier makkelijker aan een werkvisum kunnen komen en waarvan sommige families al een aantal generaties hier wonen.

Tot slot hebben we af en toe bezoek van ‘huisgenoten’ ze zijn nogal ongewenst en inmiddels hebben we een spuitbus aangeschaft die ons van deze wezens afhelpt… de kakkerlak staat niet op de foto maar de Brown Huntsman Spider schijnt ook meteen de meest voorkomende spin te zijn in Australische huizen. Hij eet kakkerlakken (dat is het goede nieuws) en kan zo groot worden als een mensenhand (dat is het slechte nieuws wat ons betreft). De twee die wij in huis hebben gespot waren ter grote van een handpalm, maar toch…

Al met al het gaat goed met ons en we hebben weinig last van de rook van de bosbranden, die enkel een paar dagen boven de stad heeft gehangen door de windrichting. We hopen dat de storm bij jullie in Nederland niet teveel schade heeft aangericht!

Liefs, Boudewijn en Martine