Boudewijn & Martine @ reismee.nl

Happy New Year!

‘Happy New Year’ zeggen ze hier nog de hele maand januari dus bij deze!

We zijn met kerst twee weken vrij geweest en zijn de eerste week lekker de stad uit geweest door van Sydney naar Brisbane te rijden. Het was een erg mooie trip en leuk om wat meer van het land te kunnen zien. We hebben een Nissan Micra gehuurd en een tent aangeschaft, daarbij kwamen we al snel tot de conclusie dat de kleine tent wel eens groter kon zijn dan de auto…

We hebben veelal gereden langs de kleinere kustwegen en waar we het leuk vonden hebben we een camping opgezocht en ons tentje opgezet. Kerst hebben we gevierd in het surf dorp Byron Bay. Gek idee dat het mooi weer is met kerst, je aan het strand zit en zonder moeite glühwein kan drinken, dat was namelijk de rode wijn op ‘kamertemperatuur’, zo’n 30 graden.

Ook zijn we nog af en toe een stuk het binnenland ingereden en daar vooral veel mooie bergdorpjes gezien en prachtige vergezichten. We zijn geëindigd met een dag in Brisbane, een leuke stad aan een rivier, maar het kan volgens ons natuurlijk niet tippen aan Sydney ;-)

Vervolgens zijn we teruggevlogen naar Sydney waar we nagenoeg gelijk met Woutijn aankwamen, die vanuit Melbourne oud en nieuw kwam vieren bij ons samen met Kjell, een vriend van hem. We hebben op uitnodiging van een vriend prachtig uitzicht gehad op de brug met New Years Eve. Het was erg indrukwekkend en best vreemd om bij de brug, die we al 30 jaar op tv met oud en nieuw voorbij zien komen, de jaarwisseling mee te maken. We konden bij hem thuis in een gemeenschappelijke tuin kijken, dat betekende wel de hele dag een plaatsje bezet houden maar veel meer ruimte en luxe dan in één van de parken, die bomvol met mensen zaten. Daarbij hadden we een BBQ en konden we gewoon onze biertjes & champagne drinken, iets dat niet in de openbare parken mag. Het was heerlijk relaxt kijken naar vuurwerk, want hier mag niemand vuurwerk als particulier afsteken, op sterretjes na dan... Dus de pijlen vliegen je niet om de oren.

Op nieuwjaarsdag hebben we een Nieuwjaars duik gedaan, de temperatuur hier sprak ons een stuk meer aan dan normaal gesproken in Nederland. Een aantal Nederlanders hadden op Bondi Beach een duik georganiseerd en jawel… met Unox-mutsen. Daarna is Boudewijn nog even gaan surfen. Op 3 januari kwamen Annemarie en Gabe voor 4,5 dag langs op de terugweg van hun huwelijksreis. We hebben ze de stad laten zien en verder nog genoten van relaxte dagjes strand. Als er bekenden zijn hier lijken we nog altijd veel minder ver weg te zijn van Nederland dan in werkelijkheid.

Boudewijn is maandag weer begonnen met werken en Martine is inmiddels ‘vrij’. Ze is gestopt bij Randstad omdat ze nog steeds geen contract had en het ook wel een goede stok achter de deur is om nu echt te kijken naar iets anders. Het is momenteel een rustige tijd in Australië, aangezien het zomervakantie is en begin van het jaar, maar ze hoopt snel iets te vinden.

Veel liefs, Boudewijn & Martine