Boudewijn & Martine @ reismee.nl

Bezoek, verjaardagsfeestje en ook gewoon werken...

Inmiddels begint het leven gewoon te voelen hier al blijven de weekenden nog wel een beetje voelen als vakantie.

In januari is onze vriend en huwelijksambtenaar Menno komen kijken hoe het ons hier vergaat (dat hoorde bij zijn aftersales verantwoordelijkheid J). Wij vonden geweldig dat hij hier drie weken bij ons was. Half januari is hij ook meegegaan naarMelbourne waar we bij Woutijn konden verblijven samen met Kjell (vriend van Woutijn) die daar zijn reis ook eindigde. In Melbourne gingen we naar de Australian Open tennis. Het was extreem warm, 44 graden op de tribune. Dus hebben we de tribune af en toe afgewisseld voor een tv-scherm binnen met airco... 's Avonds hadden we kaarten voor de Rod Laver Arena (hoofdstadion) en hebben we Djokivic en Ivanovic zien winnen. De dagen daarna zijn we de stad in geweest. Het is een erg leuke stad en bezochten we het strand met Woutijn als local tourguide.

Ook zijn we met Menno in een ander weekend naar de Blue Mountains gegaan, erg leuk en mooie uitzichten. De overblijfselen van de bosbranden was op sommige plaatsen nog wel duidelijk zichtbaar. Op 26 februari was het Australia Day, de Australische koningsdag waarop er veel te doen is op en rond de haven. We konden mee op de boot met vrienden en hebben daarop ook gebarbecued en gevist. Heerlijk genoten in de zon!Menno hebben we uiteraard nog veel meer van Sydney laten zien zoals een cricket match, de Opera, de beste eettentjes en bars uiteraard! Hij was in de tussentijd notabene nog jarig. Dit hebben we uiteraard in stijl gevierd in Melbourne (met shots).

We hebben ook onze eerste kennismaking gehad van het Lawn bowlen (een soort jeuxde boules). Nooit gedacht dat we dat nog gingen doen. Ging nog best goed. En op 20 februari was Martine uiteraard jarig. Op een idyllische manier is dit gevierd op vrijdag middag na het werk bij het opera house in de zon met uitzicht op de brug.

Onze eerste Mardi Gras hebben we ook achter de rug. Het is een maand waarin een soort carnaval wordt gevierd en er heel veel te doen is rondom acceptatie van homo’s, de maand wordt afgesloten met een grote avondparade door Oxford Street, een soort ‘Gay-Pride’ en ons huis ligt bijna aan de route van de hele ‘parade’ dus we hebben ons daar een avond vermaakt.

Naast al deze mooie verhalen werken we ook gewoon nog. Dat doen we tenslottevoor het grootste deel van de tijd. Boudewijn zijn project is afgerond en is nu bezig met het schrijven van een projectvoorstelvoor een nieuwe klant. Wellicht wordt dit ook zijn volgende opdracht. Martine is afgelopen maandag als projectmanager begonnen bij goCatch een klein beginnend bedrijf. Het heeft een app waarmee je de taxi kunt bestellen en deze kunt zien rijden via je mobiel (voor de kenners, het is de concurent van ‘UBER’). Het is nu nog niet betaald maar hopelijk na een maand wel voor een Xaantal uur per week. Maar het is weer goed voor werkervaring op een ander gebied.

Het volgende bezoek is alweer naar ons onderweg. Daar kijken we ook enorm naar uit. De ouders van Martine komen 4 weken richting Australia. Na Sydney gaan we met z’n vijfen richting Tasmanie, waarna ze nog een week bij Woutijn zullen verblijven.

Liefs, Boudewijn &Martine

Oja… we hebben eindelijk een eigen BBQ gekocht in het kader van het inburgeringsproces!