Boudewijn & Martine @ reismee.nl

8 maanden in Australië…

In maart zijn de ouders van Martine op bezoek geweest. Eerst twee weken in Sydney waarbij we in de weekenden een dagje naar de Blue Mountains zijn geweest en naar de omgeving van Newcastle (2 uur rijden richting het noorden) en Hunter Valley. We hebben heel erg genoten van de tijd die ze bij ons verbleven en het is erg leuk dat ze nu weten hoe ons leven hier is.

Daarna hebben we een week vakantie gehad en die doorgebracht met hen en Woutijn op Tasmanië. Genoten van de prachtige natuur met mooie bergen, valleien, stranden en kliffen. Maar natuurlijk ook erg veel genoten van de tijd die we met elkaar op deze manier konden doorbrengen. Dat blijft toch wel bijzonder aan de andere kant van de wereld. Na Tasmanië zijn Joop en Jet naar Melbourne gegaan met Woutijn en ondertussen zijn ze weer gewend in Nederland.

Inmiddels is in Sydney weer de rust weergekeerd en staan er even geen bezoekjes op het programma. Boudewijn heeft uitzicht op de start van een nieuw project maar dit wordt steeds wat vooruitgeschoven. In de tussentijd is hij druk bezig met andere zaken en haalt hij heel veel energie uit het schrijven op zijn blog waar hij eind 2013 mee begonnen is. Martine heeft een nieuwe baan en is daar inmiddels al een maand aan het werk. Ze werkt bij een reclamebureau als een soort projectmanager. De opdrachten van klanten komen via de accountmanagers terecht bij haar en haar baas (die op haar tweede dag ontslag nam…) en zij zorgen er voor dat alle deadlines binnen de creatieve afdeling worden gerealiseerd. Een hectische baan in een snelle creatieve organisatie, dat betekent drukte maar vooral ook erg fijn om ‘eindelijk’ in een creatievere sector te werken!

Afgelopen weekenden waren beiden lang (in de positieve zin van het woord ‘lang’)… Goede vrijdag is hier een nationale feestdag en ze hebben ook een soort 2e paasdag. We hebben de dagen heerlijk doorgebracht in Sydney. We hebben de Royals (William en Kate zijn op bezoek geweest in Australië en Nieuw Zeeland) gezien in Manly op het strand. De drukte viel ons enigszins mee en we hebben dan ook niet uren gewacht. Verder hebben we gefietst, gebarbecued met vrienden bij het strand en in het park gelegen. Even wat relaxen en rust was wel eens goed. Vandaag (25 april) zijn we ‘alweer’ vrij. Het is Anzac Day dat is een soort herdenkingsdag (4en5 mei in een). ’s Ochtends is er een ceremonie in de stad met een defilé en daarna gaat iedereen (we zijn in Australië uiteraard) de kroeg in. Het is de enige dag in het jaar dat je overal mag wedden met een soort kop en munt spel ‘Two Up’. Hierbij worden er drie muntjes in de lucht gegooid en als er na het opgooien twee met kop of munt naar boven liggen dan win je het geld van iemand anders uit het publiek (of je verliest). Je houdt het geld boven je hoofd dat je wilt inzetten op kop en dan kan iemand anders je geld geven die gokt op munt, degene met kop neemt het geld aan en geeft het aan de ander als de uitslag munt wordt. Al met al een spel wat gepaard gaat met een hoop herrie en bier in een stampvolle kroeg. We hebben gisteren een borrel gehad die georganiseerd werd door het Nederlandse Consulaat en morgen gaan we nog naar een Kingsday feest in de stad. Dus we maken ons op voor weer een avond Nederlands talige muziek, poffertjes, Hema-worst en bitterballen.

Ander nieuws is dat wij ons huis hebben verkocht in Nederland. De huurders zijn er al weer even uit en daardoor kwam een bod voor ons op een erg goed moment. De overdracht vindt plaats in mei. We zijn ook een tripje aan het voorbereiden naar Nederland waardoor we in Augustus bij twee huwelijken kunnen zijn. Het wordt veel reizen en maar een erg korte tijd in Nederland helaas maar wel weer iets om naar uit te kijken.

Veel liefs en bedankt voor de belangstelling die wij blijven ontvangen uit Nederland. Dat is altijd erg fijn!

Liefs, Boudewijn en Martine