Boudewijn & Martine @ reismee.nl

Een goede work-life balance

Inmiddels zijn wij beiden alweer aan het wennen aan een nieuwe baan. Boudewijn is drie weken geleden begonnen bij EY (Ernst & Young). Hij is door hen een paar maanden geleden benadered en dit heeft na een aantal gesprekken geresulteerd in een nieuwe baan. De eerste projecten zijn bij klanten in Sydney tot kerst, dus dat is al een fijn begin. Martine is nu aan het werk als account manager bij een kleiner reclamebureau en heeft het daar erg naar haar zin. Ze gaat met de fiets en ferry naar het werk, een goede manier van forenzen. Zo zie je maar, in de Australische flexibele arbeidsmarkt kan een baan vinden snel gaan.

De Australiers zijn erg goed in het vinden van een goede balans tussen werken en niet-werken. Daar proberen wij ons dan ook zo goed mogelijk aan aan te passen. Zo zijn we begin oktober een lang weekend (door een nationale vrije dag op maandag ‘labor day’) gaan kamperen op 4 uur rijden ten zuiden van Sydney. Het was erg leuk met vijf mensen in de kombi en drie dagen heerlijk genieten van mooi weer, strand, kampvuur en natuur. De kangaroes, met kleintjes (Joey’s genaamd) in hun buidel, liepen rond op de camping; idilisch! In andere weekenden hebben we roadtrips gemaakt met de auto, gewandeld langs de baai van Sydney, gekampeerd bij een haven waar we hebben gebbqd bij vrienden op hun zeilboot en genoten van het lente weer.

In oktober zijn we nog voor een paar dagen naar Melbourne geweest. We zijn daar eerst twee dagen de ‘Great Ocean Road’ gaan rijden. Een schitterende route langs de kust, aangelegd door Veteranen uit de Eerste Wereld Oorlog, die langs de 12 Apostelen komt. De 12 Apostelen zijn zandstenen ‘pilaren’ die door de zee uitgesleten zijn, maar ze staan ondertussen niet alle 12 meer overeind. Vorig jaar is één van de pillaren ingestort. Vervolgens zijn we nog in het weekend bij Woutijn in Melbourne geweest en hebben we naast een bezoek aan de stad en zijn universiteit zijn verjaardag groots gevierd. Erg gezellig. En op onze laatste dag daar nog een fietstocht gemaakt langs de baai, naar het kustplaatsje Brighton.

Ook is het paardenrace seizoen weer in volle gang. Dat betekende op dinsdag 4 november De Melbourne Cup, de bekende paardenrace in Melbourne. In Sydney betekent dat een middag niet/minder werken dan normaal. Uitgebreid lunchen, gokken op de paarden en om 3 uur de, nog geen 3 minuten durende, paardenrace kijken waar het in het nieuws al dagen om draait. Dit allemaal om natuurlijk weer een goede reden te hebben om te drinken. De hoeveelheid drank blijft een fenomeen!

Op 15 november gingen we zelf naar de races bij ‘Rosehill Gardens’ in West-Sydney. We konden dus volledig volgens de dress-code (dames inclusief ‘fascinators’ > Google dat maar eens) aanwezig en genieten van 8 races, gezelligheid en wederom gokken op de races. We kwamen met een plus uit de dag (onze winst dekte de kosten) dus we beginnen er verstand van te krijgen... (of zoiets van geluk…).

Duidelijk is dat hier de zomer er aan komt. Veel dagen rond 30 graden. Heerlijk!

Veel liefs vanuit Sydney!
Martine & Boudewijn

Stijn

Altijd weer heerlijk om te lezen hoe goed jullie het daar hebben!

X

Joop Baars

Fascinerend al die fascinators, paardenraces, verhalen en foto's. Australie blijft boeien!

Kelly

Super leuk om jullie verhalen te lezen....geniet ervan!! D Kus kel