Boudewijn & Martine @ reismee.nl

Surfing to Peru

Na Banos zijn we met de bus naar het stadje Riobamba gegaan, daar was niet heel veel te beleven (behalve een treinreis langs een ontzettend mooie route, maar ook hier wordt wel eens aan het spoor gewerkt en helaas, afgelopen week... dus ging deze reis onze neus voorbij). Wel hebben we ´s avonds een voetbalwedstrijd gekeken op tv in diverse kroegen (aangezien de kabelverbinding niet altijd stand hield) met twee Nederlanders Marcel en Gijs. Het was de finale van de Zuid-Amerikaanse supercup tussen Liga (Quito, Ecuador) en Internacional (Brazilie). Zij hebben ook een wedstrijd van Liga bijgewoond in het stadion en zijn dus super fan! Liga won met 3-0, dus het was een groot feest.

Toen de bus maar genomen naar Cuenca, een prachtige stad midden in de Andes, nu al één van de mooiste en leukste steden die we gezien hebben. Ook daar weer een avond met Gijs en Marcel doorgebracht, en jawel salsadansen stond ook op het programma!

Daarna door naar Vilcabamba, waar een prachtig goedkoop hostel ons een paar dagen relaxen heeft opgeleverd. Het mountainbiken was erg avontuurlijk, zeker doordat Bou na een kilometer naar beneden met een pickup terug moest en Martine er enige tijd voor nodig had om dat zelfde stuk heuvelopwaarts terug te fietsen. De omgeving was echter prachtig!

Inmiddels zijn we na een 14 uur durende busreis (oké inclusief overstappen, grensovergang en een moto-taxi) in Peru aangekomen. Bij de grens moesten we een medische keuring ondergaan wegens de griep... iedereen is hier in de ban van het virus. We zitten nu in het kustplaatsje Mancora. Het ligt midden in een woestijnachtig landschap omringd door olievelden, maar het dorpje zelf is uitermate geschikt voor surfen. Daar hebben we dus gebruik van gemaakt en we hebben gister onze eerste surfles gehad. En boven verwachting konden we gewoon al bij de eerste keer blijven staan op onze planken. Super leuk om een keer gedaan te hebben... en wie weet nog wel een keer tijdens deze trip! Verder genoten van het strand, en de hangmatten rond ons hostel... niet verkeerd dus en we hebben niets te klagen! Morgen reizen we weer richting het zuiden... even wat kilometers maken de komende week ;-)

Veel liefs,
Boudewijn & Martine

Sabine

Ik kan me voorstellen dat jullie nog niet naar huis willen, ik geef jullie groot gelijk :)
Hier ook alles goed, net een paar goede buien op ons dak gehad, maar zoals moeders dan kunnen zeggen...is goed voor de plantjes :)
Wij nog 1 weekje werken en dan lekker op vakantie! Twee weken kamperen in Frankrijk. We hebben er heel veel zin in. Tot het volgende verhaal!

Liefs Sabine xxx

Jet en Joop

Toch goed, dat jullie al een eigen volgwagen hadden bij de fietstour.
Met het vooruitzicht van die leuke hangmatjes, was het toch ook geen probleem om nog even een heuveltje op te fietsen, zeker. Groetjes

Annemarie&Rianne

Hi Schatten,

Hoe is het met jullie spierpijn van het surfen? Wij hebben momenteel overal pijn:) We vonden het super even met jullie te ´take five´n´. We hopen dat jullie verder een fijne reis hebben en we zien jullie in cusco!
XXX

Rianda

Hey surfdudes, wat een heerlijk leventje hebben jullie toch!! Alleen maar leuke dingen doen en relaxen!
Zo benieuwd naar alle live verhalen straks eind sept/okt. Ik vertrek as donderdag naar Tanzania dus hoef gelukkig ook niet meer zo lang te wachten nu.. heb er veel zin in! Dit weekend vast beginnen met bakcpack pakken want ma/di/woe nog gewoon werken dus overal lijstjes met spullen die ik nog moet kopen en regelen van te voren haha.. Ga nu dus weer even aan de slag! Héél veel plezier weer en geniet van het geweldige leventje daar :) Dikke kus!

Anna from rainy A'dam

EXTREMELY jealous... alles wat jullie doen ziet er erg ontspannen uit, als 1 van jullie toch last krijgt van de mexicaanse griep, zou ik me wel aanbieden om in te vallen... let me know!

Jacqueline

Zag ik daar nu "Miss Baars" bij het zwembad, die nog steeds erg aan het genieten is van haar trip?
De volgende keer ga jij maar in het bakkie en laat je Bou maar weer ophoog trappen. Bedankt voor je felicitatie, leuk dat je daar aan hebt gedacht. Groetjes, Roland en Jacqueline

Nadine

Hey, ziet er allemaal erg goed uit hoor! Leuk om te lezen dat jullie het zo top hebben. Wij vertrekken donderdag ochtend met z'n 5'n naar Istanbul ook heel vervelend natuurlijk! Veel plezier nog, geniet ervan!

Loek & Nina

Wij hebben jullie inmiddels ingehaald...losers!
Maar om jullie te helpen wel een goede tip in Lima.
Wij zitten tot en met 23 juli in Hostal: House Sucre op Pasaje Sucre 179 in Miraflores.

Wandeling in het oude centrum is absoluut aan te raden en daarbij een bezoek aan het monestry van San Francisco. Verder zijn de barretjes is Barranco ook best aardig want je weet ...er moet elke middag een bier gedronken worden.

Wellicht tot daar of anders op een sandboard bij ICA?

grusse

Nieke & Leon

Wat een leuke verhalen weer! En wat gaaf dat jullie gesurfd hebben! Lijkt me best lastig!
En veel mooie foto's! Erg leuk om te zien!
Geniet van jullie verdere reis!

Liefs Nieke & Leon

Annemiek

Hi Tini en Boudewijn!

Ik neem precies op het goede moment weer eens een kijkje op jullie website...: Jullie zijn aangekomen in Peru! Een half jaar geleden zaten wij ook in Mancora en wat relaxed was het om daar te genieten van zon, zee en strand ;-) Wij hebben toen heel decadent geslapen in hotel DCO, omdat we vonden dat we dat na vier weken en vele kilometers in razend tempo hadden verdiend, haha. Mochten jullie hier nog zijn dan is een smoothie halen bij het kleine vegetarische restaurantje aan de hoofdstraat écht een aanrader!
Jullie reis klinkt echt fantastisch, wat zien en doen jullie veel!! Super leuk dat jullie zijn gaan surfen en dat het nog goed ging ook! Geniet onwijs van jullie verdere reis!

Liefs, Miek

tante Kitty

Hallo Martine en Boudewijn!
Wat leuk dat jullie me een kaart uit Cusco stuurden
(gedateerd de 5e, vandaag de 25e bij mij in de brievenbus). Bedankt hoor! Ook al lees ik geregeld jullie reisbrieven (met leuke foto's), ik vind het altijd gezellig een persoonlijke kaart te ontvangen.
Wat een geweldige belevenissen, vooral die mountainbike tocht leek me bloedstollend!! En de wandeling naar Machu Pichu zal natuurlijk onvergetelijk zijn. Jullie kunnen hierover nog JAREN
napraten.
Nog een paar mooie en interessante weken wens ik
jullie toe.
Liefs, tante Kitty