Boudewijn & Martine @ reismee.nl

Happy New Year! Have a good one!

Het is inmiddels hartje zomer en daardoor voelt het in het weekend toch nog steeds als vakantie. We genieten volop van kampeerweekenden met de bus, het zwembad in ons appartement en de parken en stranden van Sydney.

We zijn voor het eerst twee weken lang op vakantie geweest in ‘eigen land’. Met ‘George de kombi’ zijn we eerst naar Canberra gereden om eens een bezoek te brengen aan de hoofdstad van Australië. Canberra is een ruim opgezette stad met veel mooie musea en natuurlijk het parlementsgebouw.

Daarna zijn we doorgereden via het binnenland naar de Yarra Valley, een wijnstreek in de buurt van Melbourne. Woutijn is met zijn motor aangehaakt en met hem zijn we op het toeristische Philip Island geweest en in het prachtige Wilsons Promontory National Park. We hebben daar genoten van kerst in de zon, de mooie witte stranden en uitzichtpunten. Erg leuk om kerst toch nog met familie door te brengen op deze manier.

Na vijf dagen met z’n drieën vervolgende wij onze weg langs de kust terug naar Sydney. Onderweg nog veel mooie plaatsjes bezocht en mooie natuur gezien. ‘Good old George’ heeft het goed doorstaan gedurende de reis van bijna 2800km hebben. We slechts een keer een garage bezocht voor een kleine reparatie. Gelukkig was een garage dichtbij op dat moment en tijdens de dagen voor kerst nog open; meant to be!

Onderweg hebben we nog ontbeten met een vriendin van Martine uit Nederland die hier op vakantie was en eenmaal in Sydney waren Inma (vriendin van Martine) en Annelies al aangekomen bij ons thuis. We hebben met hen bij vrienden thuis oud en nieuw gevierd. Het dakterras van het appartement heeft prachtig uitzicht op de brug, dat maakte het weer bijzonder om oud en nieuwe in Sydney te kunnen vieren. Op 2 januari kwam ook Arjen (een vriend van Boudewijn) op bezoek en hij heeft een lang weekend bij ons doorgebracht. We hebben met hem de stad en stranden bezocht en daarmee was onze kerstvakantie helaas weer afgelopen.

Inmiddels zijn we dus weer aan het werk en om het vakantiegevoel toch nog vast te houden hebben we vorig weekend een surfboard gekocht. Afgelopen weekend hebben we het uitgeprobeerd. Martine is toch nog wel een beetje bang, maar Boudewijn durft het beter aan. Hoewel echt goed staan nog een hele uitdaging is. Na een ochtend voornamelijk paddelen in het water en wachten op goede golven, ging ineens het shark alarm af. Er was een haai gespot en iedereen, ook de goede surfers, stonden binnen no time op het strand. Een gek gezicht een vol strand en een lege zee. Misschien is dit ook precies de reden waarom Martine nog niet zo’n surfheld is… :-)

Liefs,
Boudewijn en Martine

Joop Baars

Na het eerstvolgende shark alarm zou ik die surfplank maar meteen op marktplaats gaan zetten. Haaien zijn net kameleons: ze doen zich als surfplank voor!