Boudewijn & Martine @ reismee.nl

Ver weg maar oh zo dichtbij…

Wij dachten dat we echt ver weg gingen wonen, maar uit de hoeveelheid bezoek blijkt dat de andere kant van de wereld gelukkig toch niet zo ver is als het lijkt :) In februari zijn Stijn en Jantje langs geweest. We hebben met hen een weekend gekampeerd en Martine haar verjaardag gevierd. Dit laatste weer bij de bar met zo ongeveer de beste view die je kunt hebben vanaf het Opera House met de Harbour bridge. Ook hebben we voor het eerste ge-SUP-ed (Stand Up Paddle boarding) erg leuk en een stuk moeilijker dan het eruit ziet, zo bleek.

Begin maart kwam Inma, nu met haar zus Tanja, nog naar Sydney voor een week, we zijn naar een festival geweest met Australische bands en dat beviel erg goed. Dus als iemand nog naar de Cat Empire wil? Deze Nederlandse Zomer ze treden ook op in Bloemendaal en Groningen tijdens hun wereld tournee, een aanrader wat ons betreft! Halverwege maart kwamen Rutger en Jair langs op hun ‘around the world’ trip en we hebben een week lang heerlijk genoten van Sydney, mooi weer, vissen in de haven, de Opera Aida in de buitenlucht en gezellige avonden op stap in de stad. Maar ook een ontzettend regenachtige dag met laaghangende bewolking waardoor we geen berg hebben gezien in de Blue Mountains, maar wel hebben genoten van een heerlijke high tea.

In maart combineerde Boudewijn een werkbezoek aan Melbourne met een bezoek aan de Formule 1 Grand Prix waar hij samen met Woutijn naar toe ging. Schitterende ervaring. Helaas viel Max Verstappen uit. Boudewijn is de laatste tijd sowieso vaker in Melbourne aangezien hij daar een project doet waardoor hij iedere week op maandag naar Melbourne vliegt en op donderdag weer terugkomt

Eind april kwam Paul, uit Boudewijn’s Nederlandse hockeyteam op bezoek. Hij is op rondreis en we hebben hem een weekendje Sydney kunnen laten zien en onder andere tijdens ANZAC day kennis kunnen laten maken met 2-up. Ook zijn we nog naar de parade in Sydney geweest waar alle veteranen aan meedoen. Zoiets blijft indrukwekkend en was dit jaar zelfs grootser doordat de gevechten bij Gallipoli zijn herdacht waar de Australiërs 100 jaar geleden tijdens de Eerste Wereldoorlog hevig hebben gestreden.

Het wordt weer winter, dat betekent dat het koud wordt (temperaturen onder de 20 graden, en dat noemen we koud ja…) en de eerste herfststorm hebben we overleefd. Er waren rukwinden met orkaan kracht waardoor de ferry’s niet voeren in de haven, de takken je letterlijk om de oren vlogen of op 2 meter naast je bureau op de grond belandden en het gebruik van een paraplu geen optie meer was. Een kwestie van ‘nat word je toch wel’ en ‘laat maar waaien’.

Wel hebben we ook nog gekampeerd een paar keer, met collega’s van Martine en dit weekend waarschijnlijk één van de laatste camping tripjes dit seizoen door de kou vooral ’s nachts, en een rondje over de golfbaan gelopen (Boudewijn had het hier een paar keer gedaan, maar voor Martine was het er in Australië nog niet eerder van gekomen).

Op werkgebied bij Martine weinig veranderingen, behalve dat het heel druk is op kantoor en ze in de lunchpauzes weer meer is gaan hardlopen. Eind mei komen we alweer naar Nederland en zullen we een bezoek brengen aan Singapore op de terug weg. We hopen dat het mooie lente weer in Nederland aan blijft houden zodat we weer kunnen genieten van een zonnig Nederland, tot snel!

Liefs,
Boudewijn en Martine

Jet Baars

Verhaal is helemaal "up to date" zie ik aan de foto's.
Leuk!
Veel liefs, mama/Jet

Wilfred

Hartstikke goed Martine dat je weer hebt gegolfd! Tot binnenkort kids. Liefs van ons

Stijn

Leuk dat jullie deze berichten blijven maken!
Tot snel!

Annemarie

Leuk om weer een update te lezen!! En die foto's zijn nog steeds jaloersmakend hoor :) Sterkte met de kou daar, goed dat jullie even kunnen opwarmen in NL (hopelijk). Tot heel snel!! X

Caroline

Heel leuk weer dit bericht en mooie foto's! Tot heel snel, we kijken er naar uit!