Boudewijn & Martine @ reismee.nl

Cultuur & Natuur

Hola, na ons surfavontuur in Mancora zijn we ons weer gaan richten op de cultuur en natuur van Peru.

In Trujillo hebben we de stad bekeken, inclusief de ceremonie op Plaza de Armas. Te hylarisch voor woorden, niets ging gelijk en zelfs aan het eind kwamen de militairen nog aanrennen. Rond Trujillo hebben we de ruines bekeken. Chan Chan is het bekendst (een reusachtige Inca stad voor 60.000 inwoners, 1300 na Chr.). We vragen ons echter af hoeveel er ´bijgerenoveerd´ is, de mallen lagen klaar voor gebruik. Huaca del Sol y de la Luna (2 religeuze bouwwerken, 600 na Chr.) waren indrukwekkender, er is minder te zien, mar er is nog veel goed bewaard gebleven en enkel opgegraven. Nog even naar de kust geweest waar nog gevist wordt met de traditionele rietn kano´s.

Door naar Caraz (midden in de Andes). Een 8 uur durende busreis over onverharde wegen, maar door een prachtige Canyon. Zeker één van onze mooiste busreizen tot nu toe.

In Caraz hebben we twee dagen gewandeld bij Laguna Paron en de Laguna´s Llanganuco. Prachtige meren en gletsjers gezien (inclusief de hoogste berg van Peru, Huascaran, 6768m.). Na deze dagen Andes was de busstaking afgelopen en zijn we naar Lima gereden.

In Lima de stad bekeken, met mooie gebouwen en ruines. Een vieze zwarte smog stad op het eerste gezicht, maar het centrum en de moderne wijk Miraflores (waar ons hostel lag) zijn zeker de moeite waard! (Zelfs een Starbucks!)

Vanuit Lima zijn we naar de oase Huacachina gegaan. Prachtige omgeving met alleen maar woestijn duinen. Ook nog gesandboard. Geen gebruik gemaakt van de buggy´s (gewoon de duinen opgelopen), want we konden 2 Nederlanders die we eerder hadden ontmoet in Ecuador (Loek en Nina) opzoeken in het ziekenhuis na een aanrijding. Wel heerlijk kunnen relaxen en genoten van de brandende zon.

Inmiddels zijn we aangekomen in Nazca en daar hebben we gistermiddag met een klein vliegtuigje over de Nazca Lines gevlogen. In de woestijn zijn vele enorme lijnen, geometrisch vormen en afbeeldingen aangebracht rond het jaar 0, door de Inca en Nazca culturen. De reden van deze afbeeldingen is tot op de dag van vandaag nog één groot mysterie. De vlucht was heel mooi maar misselijkmakend. Bochten van meer dan 45 graden, om op die manier recht op de tekeningen te kunnen kijken...

Nu gaan we verder naar Cuzco om daar de Inca Trail te lopen. Martine had na Caraz veel last van haar knie, maar de dokter in Lima zei dat het na een week weer beter moet gaan. En daar gaan we helemaal vanuit!

Besos,
Boudewijn & Martine

Annemarie

Joe! Ik kan me helemaal vinden in dit verhaal ;) Gaaf dat jullie Caraz ook hebben gezien! Zin in Cuzco, tot dan!! xxx

Ingrid

Hi!
Ja, ja, nu beginnen er wat dingen bekend voor te komen....Huacachina...oase (maar na 3 dagen verveel je je er dood ;-) maar wel relax na de drukte/smog van Lima. Ik red ook maar 44 minuten in een segna vliegtuigje...meestal duurt een tochtje 45 minuten net genoeg dus...:-(.... En ja, de 'mysteries of Peru' die kom je ook tijdens de Inca trail nog wel eens tegen. Sterkte met je knie!!! x Ingrid

Rianne

Mooi verhaal! Anne vertelde over die Nederlanders en de buggy in Huacachina.....ai. Sandboarden was wel even leuk toch! Super leuk dat jullie naar caraz zijn gegaan, we horen de verhalen zaterdag wel:) En over die misselijkmakende vlucht, ik begrijp het erg goed....
tot gauw! XX

Gabrielle

Klinkt weer helemaal goed!!! En ik kan nu helemaal niet meer wachten tot mijn reisje Peru!
Heel veel plezier weer voor de komende avonturen :).

Kus,kus

José

joehoe!!

Martine pas je wel op met je knie! Je moet nog wel eventje mee he ;)
Enig om jullie verhalen te lezen. Geniet ervan en veel plezier alvast met de inca trail!

Dikke kus José

Christel

Wat een mooie verhalen! Geniet nog lekker daar!
Dikke x Christel

Willemien

Dat sandboaren ziet er echt leuk uit! En wat een indrukwekkende natuur en cultuur! Wij zijn net terug van het 'altijd-mooie-zeeland'. Lekker gekampeerd!
Heel veel plezier nog!

ps: we kennen de hele questkalender al uit ons hoofd, haha!

Sabine

Hey lieverds,
wat een heerlijk verhaal weer, sandboarden ziet er gaaf uit, alsof jullie dat al jaren doen :)
Wij zijn net terug van vakantie, heerlijk twee weken in Frankrijk doorgebracht en ook nog een paar dagen met mijn ouders. Was allemaal erg leuk. Morgen weer aan het werk.

Tot het volgende verhaal, liefs Sabine xxx