Boudewijn & Martine @ reismee.nl

Lente in Nederland en winter in Sydney

In mei zijn wij ruim een week in Nederland geweest, het voelt alweer ver achter ons, maar wat was het fijn en leuk om weer lekker koffie te drinken en te eten met familie en vrienden en gewoon even bij te kletsen. Het hoogtepunt, en de reden van onze trip, was het huwelijk van Roderick en Eefje waar Boudewijn heeft gesproken tijdens de ceremonie. Het was een prachtige dag en wij zijn heel blij dat iedereen er bij kon zijn.

Op de terugweg zijn we een paar dagen in Singapore geweest voor wat dagen ‘echte’ vakantie op weg naar huis. We verbleven bij Mark en Louise, die begin dit jaar naar Singapore zijn verhuisd. Ontzettend leuk hen daar te zien! We hebben genoten van echt warm weer, van de stad en van niets doen bij het zwembad.

Eenmaal in Sydney zijn we weer gewoon aan het werk, Boudewijn zit op een project in Melbourne en verblijft daar 4 dagen per week. Ook heeft hij een promotie gemaakt op zijn werk, een mooie bijkomstigheid. Martine heeft het druk en de weken vliegen voorbij. Tijdens een recent uitje van Boudewijn’s werk waarbij ze gingen zeilen in de Sydney Harbour op ‘America’s Cup’ (een prestigieuze zeilwedstrijd) boten, kon Martine ze voorbij zien komen vanaf haar werk.

We hebben Boudewijn zijn verjaardag gevierd op een zondag middag in de kroeg, het feit dat je dan midden in de winter buiten op een balkon kan staan in de zon, is echt heel fijn! We zijn naar een aantal wedstrijden geweest van de Sydney Swans (AFL, Australian Football) en intussen zijn wij lid geworden van de Australische wegenwacht (geen overbodige luxe voor een 40 jaar oude auto bleek vorige week). Helaas dacht ‘George’ ik stop er mee en de wegenwacht kon hem ook niet meer echt helpen bleek na twee keer op 1 dag, dus uiteindelijk is hij naar de garage gesleept. Gelukkig is hij weer gerepareerd en kunnen we nu hopelijk weer genieten van ons busje!

---------------------------------------

We dachten ook eens een keer wat meer inzicht te geven in ‘the Aussie culture’, in deze editie: ‘DRY-JULY’: Een goed gebruik hier in Australië is het concept 'Dry-July'. Een maand geen alcohol drinken in juli wat voor Australiërs een enorme opgave is. Iedereen lijkt hier altijd, overal te drinken en je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen, vooral niet in het weekend. Het leek ons een goed idee om daar zelf ook eens een maand aan mee te doen. Wat hier niet zo goed mee samen gaat is dat de Engelsen in deze zelfde maand ‘Christmas in July’ vieren met een 'Sunday-Roast' en voldoende 'pints'... Christmas in July komt vanuit het idee dat kerst in de koudste maand van het jaar gevierd wordt. In Australië is dat dus in juli en niet december. We stonden dus voor een dilemma... We hebben onszelf een 'wild card' gegeven om toch met onze Engelse vrienden mee te kunnen doen aan 'Christmas in July'!
----------------------------------------

Vorig weekend hebben wij beiden (Martine voor de tweede keer en Boudewijn voor het eerst) meegedaan aan een running event. De City2Surf is een van de grootste loop evenementen ter wereld, vergelijkbaar met de Dam tot Dam loop in Amsterdam. Het is een 14.1 km race van de stad via een aantal heuvels, waaronder Heartbreak Hill die zijn naam eer aan doet, naar de finish op Bondi Beach. We zijn heel blij met onze tijden en ooit hier onder lopen wordt echt vreselijk moeilijk. Maar wie weet doen we volgend jaar weer een poging. De biertjes in de kroeg zondag middag smaakten erg goed, dat hadden we natuurlijk wel verdiend.

We kijken uit naar ons weekje vakantie in eigen land, we gaan vanaf volgend weekend een weekje roadtrippen door de outback… wordt vervolgd!

Liefs vanuit Sydney!

Joop Baars

Mooi om te lezen. En op maps zie ik dat de trip met de auto Adelaide-Sydney door mooie parken gaat. Fijne week!

Stijn

Hoewel ik wel aardig op de hoogte ben is het toch altijd leuk om jullie verhalen te lezen.

Fijne week!