Boudewijn & Martine @ reismee.nl

A few busy weeks…

Inmiddels is het warm, soms zelfs heel warm en gaan de zonnige dagen gepaard met goede onweersbuien en af en toe regen. We zijn aangeland in de zomer!

Boudewijn zijn ouders zijn ruim twee weken op bezoek geweest en wij hebben erg genoten van de tijd samen in Sydney en een weekend kamperen in de Hunter Valley waar we een aantal wijnhuizen hebben bezocht. Ze hebben het gelukkig zelf ook erg leuk gevonden en kijken stiekem al uit naar een volgend bezoek! Dan hebben we ze in ieder geval een goed beeld gegeven van ons leven hier, en dat smaakt blijkbaar naar meer :-) Ze hebben naast ruim een week Sydney ook nog een week gekampeerd, en in dezelfde week is Boudewijn naar Kuala Lumpur geweest voor zijn werk, hij had daar een training. Mooi om nog even mee te pakken natuurlijk!

We hebben nog een paar weekenden gekampeerd, nog kort bezoek gehad, pepernoten gebakken voor Sinterklaas en we zijn naar de paarden races gegaan. Dat hoort er toch ieder seizoen een keer bij hier. Ook hebben we een huwelijk meegemaakt van een vrienden (Australische Kate met de Belgische Eric), zij trouwden in de oudste kerk van Sydney met daarna een diner en feest op een locatie met uitzicht op de stad.

---------------------------------------

In het kader van ‘the Aussie culture’, in deze editie: ‘Tijdsverschil’: Australië is ongeveer zo groot als de Verenigde Staten van Amerika en dat verklaart waarom er verschillende tijdszones zijn. Globaal zijn er drie tijds zones, oost, midden en west Australië. Hoe handig is het dat Melbourne en Sydney in de staten liggen die elkaars tijd volgen, daarentegen volgt Queensland (ook al ligt het boven onze staat ook in het oosten) een tijd die een uur achter loopt in de zomer, de noordelijke staten doen namelijk niet aan winter en zomer tijd omdat ze dichter bij de evenaar liggen. Onze staat doet daar wel aan, maar dan gerelateerd aan de zomer en winter van het zuidelijk halfrond, waardoor onze klok terug gaat als die in Nederland vooruit gaat, hierdoor is het ineens 10 uur eerder of 8 uur eerder dan in Nederland) maar de klok wordt niet wereldwijd in hetzelfde weekend verzet… en dus scheelt het in de tussenliggende weken 9 uur. En logisch dat er geen 8 uur journaal is, want dat zou op vijf verschillende momenten moeten worden uitgezonden. Dan maar gewoon één zender met landelijk nieuws 24 uur per dag. Veel call centers en landelijke tv programma’s spreken van bijvoorbeeld 8 uur AEST. (Australian Eastern Standard Time, de tijd in de twee oostelijke steden Melbourne en Sydney), ook doen veel bedrijven dat als een werkbespreking hebt via een teleconference.
----------------------------------------

Ook is de tijd van de ‘Christmas parties’ weer aangebroken. Hier draait het bij veel bedrijven om dit jaarlijks feest, sommige grote bedrijven hebben er zelfs meerdere, zo had Boudewijn er 3 deze maand, van z’n team, de werknemers vereniging en van het hele bedrijf. Martine gaat met alle collega’s volgende week uitgebreid lunchen en zal dus ook niet meer de terug gaan naar kantoor is de verwachting. Uiteraard gaan deze feesten gepaard met drank… veel drank…

We gaan kerst en oud en nieuw doorbrengen met Martine haar familie, daar kijken we weer erg naar uit, want we hebben zelf ook 2,5 week vrij, tijd voor vakantie in eigen land!

Liefs vanuit Sydney! Cheers, Boudewijn & Martine

Sabine

Aan de foto's te zien hebben jullie een ontzettend leuk leven daar. Het ziet er als thuis uit voor jullie. Dikke kus

Joop Baars

We komen eraan! Vergapen ons nog aan de kerstversiering in Singapore. Eten ‘s avonds ijsjes op de kerstmarkt en krijgen bij 30° kunstsneeuw over ons heen. Tot vlug.

Joop Baars

Ja, zo ligt Brisbane voor ons verder weg dan Sydney en Melbourne, maar verschilt slechts 9 uur met Nederland. Jullie 10 uur. Logisch??

Rianda

Leuk weer te lezen!! Geniet van jullie vakantie in eigen land ;) Veel plezier ook met de ouders! X