Boudewijn & Martine @ reismee.nl

Machu Picchu & Lago Titicaca

Hola,

Na Nazca zijn we met een nachtbus (geheel tegen onze principes in, maar helaas de enige mogelijkheid) naar Cuzco gereden in 14 uur... In Cuzco (3200m hoog) hebben we twee dagen geaclimatiseerd en ook Mark (een vriend van Boudewijn) gezien en daarmee meerdere happy hours in Bar Zazu! Erg leuk aangezien Cuzco wel heel erg toeristisch is. Logisch aangezien Cuzco het vertrekpunt is voor de Inca Trail en Machu Picchu.

Van 1 tot en met 4 augustus hebben ook wij de Inca Trail gelopen. Na verhalen van Mark die drie dagen daarvoor de Inca Trail liep, met voornamelijk sneeuw en regen, waren we op alles voorbereid. Maar we hebben prachtig weer gehad, slechts één regenbui (toen we zaten te lunchen) dus beter kan bijna niet. Het lopen was af en toe best zwaar en het hoogste punt (Dead womans pass) ligt op 4200m. Onderweg hebben we vele Inca sites gezien en het absolute hoogtepunt was natuurlijk op de vierde dag aankomen in Machu Picchu (een grote Inca stad). De groep waar we de trail mee liepen was leuk, Annemarie en Rianne, 2 Belgen, 2 Fransen, 3 Engelsen, een vrouw uit Uruguay en een Duitse. Het was af en toe wel weer gek om alle dragers te zien, de mannen sjouwen zich rot, gaan later weg van de campsite en als wij bij de volgende campsite kwamen stonden onze tentjes al weer klaar en was er coca-thee (ja dat Cocaine plantje gebruiken ze hier voor thee, schijnt ook goed te helpen tegen hoogteziekte) met popcorn. Het eten was ook fantastisch!

Na nog een dagje Cuzco, om weer even bij te komen van kou en tentjes zijn we met een toeristische bus, die tussendoor vaak stopt, naar Puno gereden. Onderweg hebben we een kerkje bezocht, een ruine, een hoogvlakte (4300m) met uitzicht op een gletsjer en een klein museum.

Vanuit Puno zijn we twee dagen naar het Titicaca meer gegaan. We bezochten daar de bekende floating islands, deze eilanden zijn geheel van riet. En voeren daarna door naar het eiland Amantani. Op dat eiland bleven we slapen bij een lokale familie, beklommen we een berg en was er ´s avonds een feest voor de families en hun gasten. We waanden ons in het Volendam van Peru, aangezien ook wij in klederdracht daar naartoe moesten... Gisterochtend afscheid genomen van onze ´moeder´ Marcelina en haar ouders, dochter en kleindochter. Nog een paar uur rondgelopen op het eiland Taquille en teruggevaren naar Puno.

Vanochtend met de bus van Puno naar Copacabana gereden, dit stadje ligt in Bolivia net over de grens. We zijn benieuwd wat dit land ons te bieden heeft!

Liefs,

Boudewijn & Martine

PS Heel erg bedankt voor alle berichtjes en mailtjes!

Jet/Joop

Mooi, die kleurrijke foto's. Neem alle kledingstukken mee, dan kunnen jullie daar nog eens mee optreden op feestjes in Nederland.

Ricksen

Hey Boudewijn! Klinkt allemaal wel heel erg herkenbaar. Je lijkt bijna wel in zelfde huis bij zelfde familie geslapen te hebben... Geniet van Bolivia, ook een fantastisch land! En mocht je nog tips nodig hebben, misschien kan ik helpen. Spreken elkaar. Ricksen

Sabine

Gister al een reactie achtergelaten, maar nu toch weer op een nieuw verhaal! Wat een mooie foto's en ook heel komisch die foto van Bou bij het feestje!
Ik vandaag weer aan het werk, even wennen, maar wel weer leuk!

Liefs Sabine

christine

Wat fijn weer! Jullie zien echt zoveeel moois!Ik ben jaloers :) Leuke foto's ook weer!!
xxx

Agnes

Wat cool allemaal weer! Vind het echt zo grappig jullie met z'n allen op de foto te zien daar. Stoer hoor! En de foto van jullie in klederdracht is ook absoluut een topper! :-)
Liefs

Jacqueline

Ha Martine,
Als jij al besloten hebt dat je geen gebruik gaat maken van die kledingstukken dan zou ik ze maar niet in je (verkleed)rugzak meenemen. Bijna 13 jaar! geleden, heb jij afgezworen ooit nog een optreden te doen.
Groetjes, Roland en Jacqueline

Annemarie en Rianne

Hopelijk hebben jullie het niet koud gehad op het eilandje! Wij hadden de kachel iig wel even aangedaan:) Nu in Buenos aires en martine.......het is SALE!!! (ohw nee!) En de zon schijnt natuurlijk! We sturen wel wat naar Bolivia!
Liefs uit BA

Cobien

Na 6 weken camperen door de alpen, ja wij waren ook lang op reis!!!,kan ik nu weer jullie verhalen lezen en foto's bekijken. Geen woorden voor wat jullie allemaal zien en meemaken. Geweldig.
En ik ben het met andere lezers eens. Er moet een voorstelling komen in klederdracht al duinsurfend in Den Helder. Dat wordt specta!
Boudewijn, ik zag dat je jarig was geweest, van harte en jongens geniet verder, ik blijf jullie volgen.
Veel liefs Cobien

Ingrid

Ja, ja, dit komt weer bekend voor.....!
Hoe is Bolivia?

Have fun, Ingrid

Loek & Nina

Hola, via de sms lukt volgens mij niet.
Dus dan maar even op deze manier.
Wij zijn vanaf vandaag in Sucre. We willen nog steeds proberen met jullie de zoutmeren te bedwingen, maar dat wordt dan pas 26/27 aug. (Of we moeten Potosi) overslaan. Kunnen jullie laten weten wat jullie schema is. Grusse Loek & Nina