Boudewijn & Martine @ reismee.nl

Most Dangerous... Jungle

In Copacabana hebben we Gijs ontmoet (één van de twee Nederlanders die we al kenden uit Ecuador) en we hebben een week samen gereisd. Dit bleek erg gezellig. Na het ontspannen in Copacabana zijn we met een bus, die halverwege op een soort van boot moest, naar La Paz gegaan. Wij zaten trouwens op een minstens zo gammele boot te kijken of ons busje de overkant zou halen...

In La Paz hebben we een dagje rondgelopen en ons o.a. verbaasd over de levende zebra´s die je helpen bij het oversteken. Een overheidscampagne tegen de verkeersdoden. Het schijnt al een paar jaar te werken. Ons leidde het meer af... La Paz is een drukke stad met enkele bezienswaardigheden, maar onze activiteiten vonden stiekem vooral buiten La Paz plaats.

Allereerst zijn we met een mountainbike de ¨Worlds Most Dangerous Road¨ afgeraced. Een hoogteverschil van 3600 meter (begonnen op 4800 meter hoogte) over smalle paden met afgronden. Uiteraard een goede begeleiding, maar wel een super spannende ervaring. Vooral toen Gijs iets te hard in de voorrem kneep en viel. Gelukkig zonder gevolgen.

Daarna zijn we drie dagen naar de jungle gegaan. Met een klein propellorvliegtuigje moesten we landen op een grasveldje dat de landingsbaan was. Een spannende landing met een goede dreun. Vanuit het plaatsje Rurrenabaque zijn we vervolgens met een jeep (drie uur lang over een zandweg, oftewel bruin van het stof) richting een rivier gegaan waar we onszelf installeerden in een bootje dat ons naar een lodge bracht. We hebben deze dagen erg veel dieren gezien, zoals aligators, kaaimannen, schildpadden, dolfijnen, papegaaien en andere vogels. Daarnaast zijn we in het moeras op zoek gegaan naar Anaconda´s, hebben we een nachttour over de rivier gedaan en hebben we naar piranha´s gevist. Het was erg geslaagd.

De terugvlucht naar La Paz was er één met enorme turbulentie. De piloot had zijn handen vol aan het recht houden van het toestel, terwijl de bergachtige horizon af en toe uit het zicht verdween. We waren blij toen we weer op de grond stonden.

Na nog een dagje La Paz zijn we met een nachtbus naar Sucre gegaan. Het was koud in de bus, heel erg koud. Volgende keer gaat de slaapzak mee.

Sucre is een erg leuke stad met prachtige witte gebouwen (Europese invloeden) en geldt eigenlijk als dé stad van Bolivia. 200 jaar geleden werd hier de onafhankelijkheidsverklaring getekend.

Morgen reizen we richting Potosi, de hoogste stad ter wereld.

Liefs ons

Sabine

Wat is ons leven saai vergeleken bij wat jullie allemaal doen! Maar gelijk hebben jullie!!! Ik heb weer van jullie storie en foto's genoten!
Hier alles zijn gangetje...maar vandaag komen wij ook tot 33 graden, gelukkig ben ik vanmiddag vrij :)
Til the next storie!
Veel liefs en xxx Sabine

Joop/papa

Jullie zijn wel grensverleggend bezig! Fietsen over grindpaadjes, waar je een flinke schuiver kan maken, anaconda's pesten, piranha's (die gek op baars zijn) vangen en dan ook nog met een baardje gaan rondlopen. Het zal wel weer wennen zijn, als jullie in Nederland weer gewoon moeten gaan doen.

cobien

Over tig jaar hoeven jullie niet te zeggen: gelukkig hebben we de foto's nog!. Deze ervaringen en indrukken zullen jullie nooit meer vergeten. Geweldig allemaal.
Dank voor de update elke keer weer.
Net als bij dochter Sabine in Grunn is het hier tropisch: het is zelfs in Den Helder 34 graden en "Lala" moet ook nog uit!!
liefs Cobien

rianda

Hey! Kon het toch niet laten even te gaan kijken.. wow!
In der verhalen klinkt het allemaal al heel spectaculair maar met de foto's erbij is het helemaal fantastisch!! Wat een mooie dingen hebben jullie al gezien & gedaan! Ik ben inmiddels weer terug uit Tanzania en heb het ook heel erg mooi gehad, veel nieuwe indrukken. Tot mails! Liefs xx

Rianne

Wat fijn dat jullie remmen het deden op de fiets:) Mooie verhalen weer! Geniet er nog van!! Xx

Wouter

Wat een mooie avonturen en foto's. Het gaat helemaal kriebelen hier om 10 voor 10 's ochtends op de eerste werkdag van de week. Gelukkig is het in NL wel een beetje zomer. Nog heel veel mooie momenten toegewenst!

Gr. Wouter