Boudewijn & Martine @ reismee.nl

Uruguay, Brazilië en Argentinië in zes dagen...

De wedstrijd Argentinië - Brazilië hebben we uiteindelijk bekeken in een kroeg in Buenos Aires (in de wijk Recoleta). Het eindigde in een deceptie, aangezien Brazilië won met 3-1...

De volgende ochtend al vroeg met de veerboot naar Uruguay, het stadje Colonia. Hier hebben we een dagje rondgelopen. Een leuk oud Portugees stadje uit de koloniale tijd. De dag daarna meteen door met de bus naar Montevideo, waar we in de regen aankwamen. ´s Middags nog de stad zonder regen kunnen zien, maar verder was er niet heel veel te doen.

We hebben zelf een route uitgestippeld met bussen richting de Iguazu watervallen, aangezien de reisgids hier weinig over zei. Dit eindigde in drie dagen bussen... waarbij we op de tweede dag in drie landen kwamen... Eerst reisten we naar Rivera (noorden van Uruguay) om de volgende dag via Brazilië naar Argentinië te reizen. Ons was verteld dat dit een busrit van zo´n 3 uur zou zijn... mooi niet dit werd 7 uur... En de omgeving deed erg Nederlands aan, veel weilanden met koeien en even ´bergachtig´ als Limburg.

Gisterochtend kwamen we aan in Puerto Iguazu. Dit is het dorpje aan de Argentijnse kant van de bekende Iguazu watervallen. We hebben inmiddels de watervallen aan zowel de Argentijnse als de Braziliaanse kant bekeken. Gelukkig tussen de buien door, het regende gisteren best veel (en we vonden al dat we zo´n geluk hadden met het weer...). Vanuit Brazilië is voornamelijk het overzicht te zien van de grote hoeveelheid grote en kleine watervallen. Aan de Argentijnse kant kun je dichter op de watervallen komen en is het geraas van de watervallen echt overweldigend!

Morgen dan nogmaals de grens over naar Brazilië om daar onze laatste weken door te brengen. We reizen naar de Pantanal, in de Amazone en jungle van Brazilië, daarna weer even doorreizen naar Sao Paulo, strand en tot slot Rio de Janeiro.

Liefs,
Boudewijn & Martine

Mark

Jemig, het kan dus ook snel, reizen door Z Amerika hahaha
Groeten uit Trujillo, en ik zal ook snel weer eens wat bloggen:)

Sabine

Ja, als je niet zoveel tijd hebt, dan moet je maar wat meer in minder dagen doen :)
Nog maar een paar weken en dan zit jullie trip er al weer op, toch best snel gegaan. Ik geniet nog van elk verhaal!
Liefs en xxx

cobien

Ja , het moet toch ergens tegen zitten: te weinig tijd, lange busrit en dan nog eens regen!!!!
Geniet van de tijd die jullie nog rest. En vinden jullie elkaar nog wel aardig, zo te zien wel op de foto's
Liefs uit den Helder

Jet en Joop

Jullie snappen wel dat wij de afgelopen drie dagen ook veel weilanden met koeien hebben gezien. Toch ook best wel leuk?
Liefs van ons

José

Ola! Jullie zien ook een boel van de wereld zeg! Moest er wel een beetje om lachen dat jullie in de veronderstelling waren dat jullie 3 uur zouden reizen en het er 7 werden.Typisch wel!
Laiverds, ik weet niet precies wanneer jullie terug vliegen, maar ik wens jullie de komende (laatste) weken nog heel veel plezier!
martine, bedankt voor het gelukspoppetje. Ik heb m altijd bij me! overal waar ik ga gaat ze mee!

Liefs xx