Boudewijn & Martine @ reismee.nl

Brasil!

Al ruim een week genieten we van Brazilië. Het begon op het drielanden punt van Brazilië, Argentinië en Paraguay, waar we de Itaipu-dam bezochten, die ligt tussen Paraguay en Brazilië. Deze indrukwekkend grote stuwdam voorziet in 90% van de benodigde energie in Paraguay en 10%van Brazilië.

Met een nachtbus zijn we richting Campo Grande gereden en van daaruit begon ons vierdaags avontuur in de Pantanal (een nationaal park in het westen van Brazilië). Naast dat het erg gezellig was met de andere toeristen hebben we weer veel dieren gezien. Het park bevat o.a. ruim 40 miljoen kaaimannen, die zich rond de kleine meertjes begeven in dit droge seizoen, opzoek naar voedsel. En nogmaals hebben we paardgereden en piranha´s gevist. Bou was erg blij dat hij nu ook de grotere piranha´s wist te vangen, hoewel Tinus toch nog net 1 piranha meer (4), Bou had wel meer andere vissen gevangen... We sliepen drie nachten in een hangmat, een nieuwe ervaring en niet slecht bevallen, zelfs draaien lukt met enige souplesse.

Na de Pantanal zijn we met een nachtbus naar Sao Paulo gegaan. Hier hebben we in een middag veel kunnen zien van de stad en hebben we ´s avonds afgesproken met Bas (kennis viaoom en tante van Bou). We hebben met hem de nodige biertjes gedaan tot in de late uurtjes zodat we alsnog amper konden genieten van een gewoon bed, na 5 nachten slecht slapen.

De volgende ochtend hadden we een vroege bus naar het kustplaatsje Paraty geboekt. Brak in de bus maar wel genoten van een mooi oud koloniaals stadje en een zwembad bij het hostel. We hoopten daarna op mooi weer op Ihla Grande, een groot eiland voor de kust. Gelukkig hebben we nog wat zonnestralen gezien en we hebben zeker kunnen relaxen (buiten de 3 uur durende hike naar het mooiste strand van het eiland). Sinds gisteravond kwam er weer flink veel regen uit de lucht vallen en we zijn dan ook vanochtend vroeg al vertrokken naar Rio de Janeiro. We zijn hier net aangekomen, weersvoorspelling voor de komende dagen: regen met af en toe zon... Lekker Nederlands dus en we kunnen op deze manier alvast een beetje wennen aan Nederland ;-). Als het goed is landen we 26 september weer veilig op Nederlandse bodem.

Liefs,
Boudewijn & Martine

100% chicoooooos

Yooehoeeee mensen van het goede leven!!!

Na lange leuke en avontuurlijke verhalen over Zebra's en piranha's.....heb ik toch ook wel een voorkeur om jullie verhalen weer is Live te horen.

Maar geniet er nog lekker van en kijk nog even een paar keer om je heen!!!

:-)

Dikke kus
kel

Joop/papa

Welkom in het mooie Nederland, we hebben de vlag al uit de kast gehaald.

Anna

Hier schijnt de zon, wij verwachten jullie!!!!!!!!!!!!!!!

Mark

Ook voor de laatste dagen: Geniet !!
Tot februari,
een halve Peruaan;)

rianda

Geniet van de laatste dagen!!
Tot volgende week, goede reis terug alvast!
Veel liefs xx

Jacqueline

Hai, Ik heb genoten van jullie verhalen en foto's. Ik wens jullie een goede terugreis toe. Nog een handige tip: "Kies de juiste luchthaven". Of is daar geen twijfel meer over mogelijk? Waar in Lijnden de vlag wappert, mogen jullie je verhalen kwijt. In A'dam hebben we ook de nodige klussen gedaan. Het bed is verwisseld voor 2 hangmatjes en jullie maaltijd (vis) vang je maar in de Ringvaart. Jullie leven wordt een stuk relaxter. Groetjes en tot snel, Jacqueline en Roland

Sabine

Wat een mooi verhaal weer, nog steeds jaloers hier. Jullie hebben een fantastische tijd gehad, alleen ook daar komt een einde aan. Ben echt heel benieuwd naar alle live stories. Jullie hebben straks een heel weekend om te vertellen.
Geniet nog van de laatste paar dagen en alvast een goede vlucht terug.
Liefs en xxx

Inge

Martine & Boudewijn, leuk om jullie verhalen weer te lezen en foto's te bekijken! Geniet nog even van de laatste paar dagen en wens jullie alvast een goede terugvlucht!

XX Inge

PS: ik ben jaloers op jullie avonturen te paard, ;).

Tante Marry

Wat een geweldige verhalen en foto's allemaal, ik heb genoten,geniet nog even.

Groetjes en een goede reis naar huis