Boudewijn & Martine @ reismee.nl

Alweer even geleden, tijd voor een kleine update!

Eind februari zijn we verhuisd. Het nieuwe appartement bevalt heel erg goed. Na drie keer overstroming met afvoerwater, en twee keer nieuwe vloerbedekking in alle vertrekken hebben we het nu al sinds het paasweekend droog gehouden. Nu hopen dat ze de oorzaak ook echt hebben weggenomen, zoals ze zelf zeggen, en we het zo houden. De plek bevalt namelijk heel erg goed, het uitzicht blijft fantastisch!

Martine haar ouders kwamen aan toen we net een paar dagen verhuisd waren, dus zij hebben nog geholpen met uitpakken, ritjes naar de Ikea en de bouwmarkt. Heel fijn! Gelukkig hebben we ook vooral leuke dingen met hen gedaan, ondanks dat het veel geregend heeft was de temperatuur aangenaam. Woutijn is op bezoek gekomen in Sydney voor een weekend en we hebben een zonnig lang weekend gehad in Lake Conjola (ongeveer 4,5 uur rijden ten zuiden van Sydney). We hebben weer erg genoten van de tijd samen.

Eind maart zijn we nog een weekend naar Melbourne geweest. Daar hebben we samen met Woutijn een rondje gereden langs de Mornington Peninsula en samen met twee Nederlandse vrienden zijn we op zondag naar de eerste wedstrijd van dit Formule1 seizoen geweest. Max Verstappen reed goed, maar heel spannend was de race niet, zijn Australische team maat Ricciardo viel al uit in de eerste ronde, dus helaas waren veel Australiërs ook wel teleurgesteld.

Verder hebben we de weekenden wat rustiger aangedaan. Het paasweekend zijn we in Sydney gebleven om eens te kunnen genieten van onze nieuwe buurt en verder is het hockey seizoen weer volop aan de gang waardoor Boudewijn iedere zaterdag een wedstrijd moet spelen. Daarnaast vermaken we ons bij de thuiswedstrijden van onze favoriete Australian Football Club de Sydney Swans, hebben we ook nog een weekend gekampeerd eind april en zijn we naar een concert geweest van twee jongens uit Melbourne (Pierce Brothers), onze favoriete Australische band.

---------------------------------------

In het kader van ‘the Aussie culture’, in deze editie: ‘Babyshower’.
De Aussies gaan, net als in Amerika, Engeland en steeds meer in Nederland, helemaal los als het aankomt op babyshowers. Martine had al meerdere keren aangegeven dat het van haar niet echt hoefde, maar daar dacht een vriendin van ons anders over. Samen met haar vriend en anderen van het hockeyteam van Boudewijn hadden ze nog wat andere vrienden van ons uitgenodigd en hebben een brunch georganiseerd. Het was heel leuk, wellicht iets minder Australisch aangezien er ook mannen bij waren en er geen babyspelletjes waren. We werden wel echt verrast en kregen van iedereen z’n favoriete kinderboek wat natuurlijk heel leuk is. Hopelijk gaan we veel uit de boekjes voorlezen in de toekomst. Beetje jammer dat dat vooral Engels wordt met ons Nederlandse accent ;-)

---------------------------------------

Martine is sinds begin deze maand met verlof. De eerste weken werd voornamelijk de to-do lijst afgewerkt maar inmiddels is de autostoel geïnstalleerd in onze Kombi, is de baby kamer klaar na het schilderen van en kastje en stickers op de muur, konden we de wieg vorige week ophalen en is het box kleed af. Onze box is een ledikantje dat in de kamer staat, want een box is blijkbaar iets wat ze alleen kennen in Nederland en België, dus dan is de maat wat afwijkend en kon Martine op de naaimachine aan de slag. Nu genieten van mooi herfstweer en we zijn benieuwd wanneer de baby zal komen…

Liefs, Boudewijn & Martine

Joop Baars

We hopen: "tot vlug".

Lia en Frans

Sterkte voor de laatste weken en mooi dat jullie weer een mooi appartement hebben gevonden.

willemien

Mooie foto's van jullie samen! Het schiet nu op... Spannend!