Boudewijn & Martine @ reismee.nl

Ver weg maar oh zo dichtbij…

Wij dachten dat we echt ver weg gingen wonen, maar uit de hoeveelheid bezoek blijkt dat de andere kant van de wereld gelukkig toch niet zo ver is als het lijkt :) In februari zijn Stijn en Jantje langs geweest. We hebben met hen een weekend gekampeerd en Martine haar verjaardag gevierd. Dit laatste weer bij de bar met zo ongeveer de beste view die je kunt hebben vanaf het Opera House met de Harbour bridge. Ook hebben we voor het eerste ge-SUP-ed (Stand Up Paddle boarding) erg leuk en een stuk moeilijker dan het eruit ziet, zo bleek.

Begin maart kwam Inma, nu met haar zus Tanja, nog naar Sydney voor een week, we zijn naar een festival geweest met Australische bands en dat beviel erg goed. Dus als iemand nog naar de Cat Empire wil? Deze Nederlandse Zomer ze treden ook op in Bloemendaal en Groningen tijdens hun wereld tournee, een aanrader wat ons betreft! Halverwege maart kwamen Rutger en Jair langs op hun ‘around the world’ trip en we hebben een week lang heerlijk genoten van Sydney, mooi weer, vissen in de haven, de Opera Aida in de buitenlucht en gezellige avonden op stap in de stad. Maar ook een ontzettend regenachtige dag met laaghangende bewolking waardoor we geen berg hebben gezien in de Blue Mountains, maar wel hebben genoten van een heerlijke high tea.

In maart combineerde Boudewijn een werkbezoek aan Melbourne met een bezoek aan de Formule 1 Grand Prix waar hij samen met Woutijn naar toe ging. Schitterende ervaring. Helaas viel Max Verstappen uit. Boudewijn is de laatste tijd sowieso vaker in Melbourne aangezien hij daar een project doet waardoor hij iedere week op maandag naar Melbourne vliegt en op donderdag weer terugkomt

Eind april kwam Paul, uit Boudewijn’s Nederlandse hockeyteam op bezoek. Hij is op rondreis en we hebben hem een weekendje Sydney kunnen laten zien en onder andere tijdens ANZAC day kennis kunnen laten maken met 2-up. Ook zijn we nog naar de parade in Sydney geweest waar alle veteranen aan meedoen. Zoiets blijft indrukwekkend en was dit jaar zelfs grootser doordat de gevechten bij Gallipoli zijn herdacht waar de Australiërs 100 jaar geleden tijdens de Eerste Wereldoorlog hevig hebben gestreden.

Het wordt weer winter, dat betekent dat het koud wordt (temperaturen onder de 20 graden, en dat noemen we koud ja…) en de eerste herfststorm hebben we overleefd. Er waren rukwinden met orkaan kracht waardoor de ferry’s niet voeren in de haven, de takken je letterlijk om de oren vlogen of op 2 meter naast je bureau op de grond belandden en het gebruik van een paraplu geen optie meer was. Een kwestie van ‘nat word je toch wel’ en ‘laat maar waaien’.

Wel hebben we ook nog gekampeerd een paar keer, met collega’s van Martine en dit weekend waarschijnlijk één van de laatste camping tripjes dit seizoen door de kou vooral ’s nachts, en een rondje over de golfbaan gelopen (Boudewijn had het hier een paar keer gedaan, maar voor Martine was het er in Australië nog niet eerder van gekomen).

Op werkgebied bij Martine weinig veranderingen, behalve dat het heel druk is op kantoor en ze in de lunchpauzes weer meer is gaan hardlopen. Eind mei komen we alweer naar Nederland en zullen we een bezoek brengen aan Singapore op de terug weg. We hopen dat het mooie lente weer in Nederland aan blijft houden zodat we weer kunnen genieten van een zonnig Nederland, tot snel!

Liefs,
Boudewijn en Martine

Happy New Year! Have a good one!

Het is inmiddels hartje zomer en daardoor voelt het in het weekend toch nog steeds als vakantie. We genieten volop van kampeerweekenden met de bus, het zwembad in ons appartement en de parken en stranden van Sydney.

We zijn voor het eerst twee weken lang op vakantie geweest in ‘eigen land’. Met ‘George de kombi’ zijn we eerst naar Canberra gereden om eens een bezoek te brengen aan de hoofdstad van Australië. Canberra is een ruim opgezette stad met veel mooie musea en natuurlijk het parlementsgebouw.

Daarna zijn we doorgereden via het binnenland naar de Yarra Valley, een wijnstreek in de buurt van Melbourne. Woutijn is met zijn motor aangehaakt en met hem zijn we op het toeristische Philip Island geweest en in het prachtige Wilsons Promontory National Park. We hebben daar genoten van kerst in de zon, de mooie witte stranden en uitzichtpunten. Erg leuk om kerst toch nog met familie door te brengen op deze manier.

Na vijf dagen met z’n drieën vervolgende wij onze weg langs de kust terug naar Sydney. Onderweg nog veel mooie plaatsjes bezocht en mooie natuur gezien. ‘Good old George’ heeft het goed doorstaan gedurende de reis van bijna 2800km hebben. We slechts een keer een garage bezocht voor een kleine reparatie. Gelukkig was een garage dichtbij op dat moment en tijdens de dagen voor kerst nog open; meant to be!

Onderweg hebben we nog ontbeten met een vriendin van Martine uit Nederland die hier op vakantie was en eenmaal in Sydney waren Inma (vriendin van Martine) en Annelies al aangekomen bij ons thuis. We hebben met hen bij vrienden thuis oud en nieuw gevierd. Het dakterras van het appartement heeft prachtig uitzicht op de brug, dat maakte het weer bijzonder om oud en nieuwe in Sydney te kunnen vieren. Op 2 januari kwam ook Arjen (een vriend van Boudewijn) op bezoek en hij heeft een lang weekend bij ons doorgebracht. We hebben met hem de stad en stranden bezocht en daarmee was onze kerstvakantie helaas weer afgelopen.

Inmiddels zijn we dus weer aan het werk en om het vakantiegevoel toch nog vast te houden hebben we vorig weekend een surfboard gekocht. Afgelopen weekend hebben we het uitgeprobeerd. Martine is toch nog wel een beetje bang, maar Boudewijn durft het beter aan. Hoewel echt goed staan nog een hele uitdaging is. Na een ochtend voornamelijk paddelen in het water en wachten op goede golven, ging ineens het shark alarm af. Er was een haai gespot en iedereen, ook de goede surfers, stonden binnen no time op het strand. Een gek gezicht een vol strand en een lege zee. Misschien is dit ook precies de reden waarom Martine nog niet zo’n surfheld is… :-)

Liefs,
Boudewijn en Martine

Een goede work-life balance

Inmiddels zijn wij beiden alweer aan het wennen aan een nieuwe baan. Boudewijn is drie weken geleden begonnen bij EY (Ernst & Young). Hij is door hen een paar maanden geleden benadered en dit heeft na een aantal gesprekken geresulteerd in een nieuwe baan. De eerste projecten zijn bij klanten in Sydney tot kerst, dus dat is al een fijn begin. Martine is nu aan het werk als account manager bij een kleiner reclamebureau en heeft het daar erg naar haar zin. Ze gaat met de fiets en ferry naar het werk, een goede manier van forenzen. Zo zie je maar, in de Australische flexibele arbeidsmarkt kan een baan vinden snel gaan.

De Australiers zijn erg goed in het vinden van een goede balans tussen werken en niet-werken. Daar proberen wij ons dan ook zo goed mogelijk aan aan te passen. Zo zijn we begin oktober een lang weekend (door een nationale vrije dag op maandag ‘labor day’) gaan kamperen op 4 uur rijden ten zuiden van Sydney. Het was erg leuk met vijf mensen in de kombi en drie dagen heerlijk genieten van mooi weer, strand, kampvuur en natuur. De kangaroes, met kleintjes (Joey’s genaamd) in hun buidel, liepen rond op de camping; idilisch! In andere weekenden hebben we roadtrips gemaakt met de auto, gewandeld langs de baai van Sydney, gekampeerd bij een haven waar we hebben gebbqd bij vrienden op hun zeilboot en genoten van het lente weer.

In oktober zijn we nog voor een paar dagen naar Melbourne geweest. We zijn daar eerst twee dagen de ‘Great Ocean Road’ gaan rijden. Een schitterende route langs de kust, aangelegd door Veteranen uit de Eerste Wereld Oorlog, die langs de 12 Apostelen komt. De 12 Apostelen zijn zandstenen ‘pilaren’ die door de zee uitgesleten zijn, maar ze staan ondertussen niet alle 12 meer overeind. Vorig jaar is één van de pillaren ingestort. Vervolgens zijn we nog in het weekend bij Woutijn in Melbourne geweest en hebben we naast een bezoek aan de stad en zijn universiteit zijn verjaardag groots gevierd. Erg gezellig. En op onze laatste dag daar nog een fietstocht gemaakt langs de baai, naar het kustplaatsje Brighton.

Ook is het paardenrace seizoen weer in volle gang. Dat betekende op dinsdag 4 november De Melbourne Cup, de bekende paardenrace in Melbourne. In Sydney betekent dat een middag niet/minder werken dan normaal. Uitgebreid lunchen, gokken op de paarden en om 3 uur de, nog geen 3 minuten durende, paardenrace kijken waar het in het nieuws al dagen om draait. Dit allemaal om natuurlijk weer een goede reden te hebben om te drinken. De hoeveelheid drank blijft een fenomeen!

Op 15 november gingen we zelf naar de races bij ‘Rosehill Gardens’ in West-Sydney. We konden dus volledig volgens de dress-code (dames inclusief ‘fascinators’ > Google dat maar eens) aanwezig en genieten van 8 races, gezelligheid en wederom gokken op de races. We kwamen met een plus uit de dag (onze winst dekte de kosten) dus we beginnen er verstand van te krijgen... (of zoiets van geluk…).

Duidelijk is dat hier de zomer er aan komt. Veel dagen rond 30 graden. Heerlijk!

Veel liefs vanuit Sydney!
Martine & Boudewijn

Nederland, bezoek in Sydney, verhuizen etc…

Waar we van tevoren al van dachten dat het wat druk, leuk en hectisch zou worden, bleek ook echt zo te zijn, een goede inschatting! Halverwege de week vlogen we na het werk op woensdagavond 13 augustus naar Nederland, om daar de volgende dag direct door te vliegen naar Italië voor het huwelijk van Stijn en Jantje in het prachtige Toscane. Het was heel bijzonder om daarbij aanwezig te kunnen zijn voor Boudewijn als trotse getuige en heerlijk om op onze slippers door Florence te lopen, waardoor we echt in vakantiestemming kwamen. Na Italië zijn we een week in Nederland op bezoek geweest bij vrienden en familie. We hebben heel erg genoten van de tijd die we door konden brengen met ouders, oma’s, andere familieleden en vrienden. Ook was het bijzonder om in Nederland bij het huwelijk van Gijs en Mara te kunnen zijn, wat een prachtige dag!

Op de terugweg van Nederland zijn we twee dagen in Abu Dhabi geweest, waar we een klein beetje sightseeing hebben gedaan om vervolgens alleen maar onszelf te plaatsen op een ligstoel bij het zwembad en hooguit een baantje te zwemmen met uitzicht op de grote Moskee van de stad.

Eenmaal terug in Sydney wachtte ons bezoek ons al op (is weer eens wat anders dan zelf het bezoek ophalen), Roderick en Eefje hadden zich al een paar dagen vermaakt in onze woonplaats en bleken het gelukkig ook erg leuk te vinden. Meteen de dag daarna weer aan het werk viel niet mee, maar daarover konden we niet lang nadenken want er moest verhuisd worden. Gelukkig hebben Eefje en Roderick ons ook erg geholpen en door iedere avond na het werk in de week daarna kleine beetjes te verhuizen hebben we in het weekend ook nog leuke dingen gedaan met z’n vieren en zoveel mogelijk genoten. We hebben een wedstrijd van het Australian Football (Sydney Swans) bezocht, gezeild in de haven, met dolfijnen(!) en met onze VW bus naar Ku-ring-gai Chase National Park ten noorden van de stad gereden. Daarnaast lekker gegeten, cocktails gedronken en een goede vrijdagmiddag borrel gedaan na een week werken.

Helaas zijn ze inmiddels weer weg en begon voor ons het ‘gewone’ leven vanuit een nieuw appartement. We wonen nog net iets dichter bij het centrum in een nieuw appartementen complex. Het appartement is heel licht wat we erg fijn vinden en heeft een grotere woonkamer en maar één slaap kamer i.p.v. twee, waardoor we de ruimte zelf veel meer gebruiken en bezoek voortaan in de kamer slaapt :) En een groot voordeel (vooral in de zomer, want nu was het nog erg koud) is het zwembad met uitzicht op de stad.

Ondertussen heeft Boudewijn met zijn hockeyteam het kampioenschap binnengehaald. In het Olympisch stadion (wie kent de gouden strafbal van Stephan Veen in 2000 niet) werd in de ‘Grand Final’ met 3-1 gewonnen. Weer een mooie ervaring.

Zaterdag hebben we een walvis tour gedaan en een paar uur in het golvende water gedobberd met een boot net buiten de haven van Sydney, maar het was het meer dan waard toen we meerdere Humpback Whales zagen. Prachtig om die grote dieren van dichterbij te kunnen zien in de natuur.

Zondag heeft Martine eindelijk haar gestelde doel gerealiseerd, het lopen van de halve marathon in Sydney. En het resultaat van drie keer in de week hardlopen met een schema mag er zijn. Met een tijd van binnen de 2 uur (1:57:40) is ze daar erg blij mee!

Op banen gebied zijn er ook de nodige ontwikkelingen inmiddels. Helaas is het contract van Martine niet verlengd en moet er dus weer op banenjacht gegaan worden. Het is weer een ervaring rijker als je op een vrijdagmiddag mee wordt genomen door je baas naar de kroeg naast het kantoor en hij doodleuk vertelt onder het genot van een drankje dat je contract niet wordt verlengd omdat het team wordt geherstructureerd en je directe leidinggevende hem heeft verteld dat je niet functioneert om zichzelf te beschermen. Doordat het hier erg hiërarchisch is wordt er geen verdere navraag gedaan bij collega’s want hij vertrouwt op die directe leidinggevende. Je krijgt een week salaris mee (het is immers de laatste week van je half jaar proeftijd) en succes gewenst! Het is dan fijn om via collega’s te horen dat ze er langzaam achter komen dat het aan de baas lag. Als Nederlander vindt je dit een belachelijke manier van omgaan met je personeel, maar alle Australiërs reageren met een ‘no worries, dat gebeurt heel vaak hier, is best normaal in je half jaar proeftijd, daar maken ze gebruik van’... Ook wij leren hier nog veel na een jaar! :)

Wij hopen de komende tijd in wat rustiger vaarwater te komen, het wordt lente, dat betekent mooi weer en genieten van zon, zee, strand en Sydney!

Cheers,
Boudewijn & Martine

Winter in de zomer….

Het is juli en met 18 graden vinden we het maar koud. Het is hier namelijk hartje winter en we merken dat we erg gewend zijn geraakt aan de warme temperaturen hier. De heater staat regelematig in huis aan. Maar dat kan ook te maken hebben met de tocht, aangezien huizen hier slecht geïsoleerd zijn.

In mei hebben we een maand lang genoten van de vele lichtshows in de stad. Het VIVID Festival is een artistiek festival waarbij licht op gebouwen wordt geprojecteerd en ook veel licht kunstwerken te vinden zijn in de stad. Het is al om een uur of 6 donker, dus iedere avond was er veel te zien.

Boudewijn is sinds een paar weken druk met een mooi project. Wederom in Sydney wat toch wel erg fijn is. Tussendoor is hij nog naar Hong Kong geweest om te spreken op een persconferentie van het World Wealth Report (een rapport waar hij de afgelopen jaren jaarlijks aan werkt). Het was een intensieve en korte trip, maar zorgde ook voor een ontspannen paar uurtjes met Menno die op hetzelfde moment in Hong Kong was voor zijn werk. Enorm toevallig, maar fantastisch elkaar daar even te zien. Een onvergetelijke trip.

Martine is in een nieuwe rol gestart bij het reclame bureau waar ze in april is begonnen. In haar rol als project manager heeft ze veel meer contact met de klant en met de creatieve uitvoering door Havas. Naast het werk heeft Martine ook succesvol een 9,5 KM run volbracht in een tijd van 48:57, lang niet gek. Dit alles in voorbereiding op de halve marathon van Sydney die ze in September hoopt te lopen.

Daarnaast is een droom in vervulling gegaan met de aanschaf van onze 40 jaar oude Volkswagen T2-Bay. We zijn hiermee al een weekend weg geweest en hebben enkele korte dagtripjesgemaakt. Het rijden is een genot en we zijn er erg blij mee (ook al zijn we al een paar keer bij de garage geweest). De trip naar Jervis Bay was erg leuk in het lange weekend, met dank aan de verjaardag van de Engelse Koningin waren wij op maandag 9 juni vrij. De camping lag idyllisch en er liepen kangaroos rond. Het strand van Jervis Bay is ontzettend wit, wel een beetje te koud om de zee in te gaan. En met 8 graden ’s nachts was het koud… voor een volgende camping trip wachten we weer op de lente.

Boudewijn heeft zijn 30e verjaardag dit jaar gevierd in de winter! We hebben de zaterdag na zijn verjaardag een winterpicknick georganiseerd in het park, erg geslaagd.

We hebben uiteraard ook het WK gevolgd. Martine heeft de wedstrijd Nederland-Australia in de kroeg gekeken (Boudewijn was in Hong Kong) en het was een bijzondere ervaring om de wedstrijd met veel Aussies te volgen. Maar de andere wedstrijden, thuis op de bank midden in de nacht of met andere Nederlanders ’s ochtends waren ook erg leuk.

In Augustus gaan we al naar Nederland, komt snel dichterbij nu. Het zal kort maar krachtig zijn met twee bruiloften, waarvan één in Italië en nog een paar dagen vakantie. Helaas kunnen we niet iedereen zien, maar we gaan ons best doen!

Tot die tijd nog even hard werken, in combinatie van zoveel mogelijk relaxen: The Aussie way!

Cheers (zo sluit iedereen hier berichtjes af), Boudewijn & Martine

PS Wij zijn er achtergekomen dat alle info van bezoekers (zoals opgegeven mailadres voor de mailinglijst, opmerkingen etc.) van de afgelopen maanden helaas niet zijn opgeslagen door een storing van reismee.nl.

8 maanden in Australië…

In maart zijn de ouders van Martine op bezoek geweest. Eerst twee weken in Sydney waarbij we in de weekenden een dagje naar de Blue Mountains zijn geweest en naar de omgeving van Newcastle (2 uur rijden richting het noorden) en Hunter Valley. We hebben heel erg genoten van de tijd die ze bij ons verbleven en het is erg leuk dat ze nu weten hoe ons leven hier is.

Daarna hebben we een week vakantie gehad en die doorgebracht met hen en Woutijn op Tasmanië. Genoten van de prachtige natuur met mooie bergen, valleien, stranden en kliffen. Maar natuurlijk ook erg veel genoten van de tijd die we met elkaar op deze manier konden doorbrengen. Dat blijft toch wel bijzonder aan de andere kant van de wereld. Na Tasmanië zijn Joop en Jet naar Melbourne gegaan met Woutijn en ondertussen zijn ze weer gewend in Nederland.

Inmiddels is in Sydney weer de rust weergekeerd en staan er even geen bezoekjes op het programma. Boudewijn heeft uitzicht op de start van een nieuw project maar dit wordt steeds wat vooruitgeschoven. In de tussentijd is hij druk bezig met andere zaken en haalt hij heel veel energie uit het schrijven op zijn blog waar hij eind 2013 mee begonnen is. Martine heeft een nieuwe baan en is daar inmiddels al een maand aan het werk. Ze werkt bij een reclamebureau als een soort projectmanager. De opdrachten van klanten komen via de accountmanagers terecht bij haar en haar baas (die op haar tweede dag ontslag nam…) en zij zorgen er voor dat alle deadlines binnen de creatieve afdeling worden gerealiseerd. Een hectische baan in een snelle creatieve organisatie, dat betekent drukte maar vooral ook erg fijn om ‘eindelijk’ in een creatievere sector te werken!

Afgelopen weekenden waren beiden lang (in de positieve zin van het woord ‘lang’)… Goede vrijdag is hier een nationale feestdag en ze hebben ook een soort 2e paasdag. We hebben de dagen heerlijk doorgebracht in Sydney. We hebben de Royals (William en Kate zijn op bezoek geweest in Australië en Nieuw Zeeland) gezien in Manly op het strand. De drukte viel ons enigszins mee en we hebben dan ook niet uren gewacht. Verder hebben we gefietst, gebarbecued met vrienden bij het strand en in het park gelegen. Even wat relaxen en rust was wel eens goed. Vandaag (25 april) zijn we ‘alweer’ vrij. Het is Anzac Day dat is een soort herdenkingsdag (4en5 mei in een). ’s Ochtends is er een ceremonie in de stad met een defilé en daarna gaat iedereen (we zijn in Australië uiteraard) de kroeg in. Het is de enige dag in het jaar dat je overal mag wedden met een soort kop en munt spel ‘Two Up’. Hierbij worden er drie muntjes in de lucht gegooid en als er na het opgooien twee met kop of munt naar boven liggen dan win je het geld van iemand anders uit het publiek (of je verliest). Je houdt het geld boven je hoofd dat je wilt inzetten op kop en dan kan iemand anders je geld geven die gokt op munt, degene met kop neemt het geld aan en geeft het aan de ander als de uitslag munt wordt. Al met al een spel wat gepaard gaat met een hoop herrie en bier in een stampvolle kroeg. We hebben gisteren een borrel gehad die georganiseerd werd door het Nederlandse Consulaat en morgen gaan we nog naar een Kingsday feest in de stad. Dus we maken ons op voor weer een avond Nederlands talige muziek, poffertjes, Hema-worst en bitterballen.

Ander nieuws is dat wij ons huis hebben verkocht in Nederland. De huurders zijn er al weer even uit en daardoor kwam een bod voor ons op een erg goed moment. De overdracht vindt plaats in mei. We zijn ook een tripje aan het voorbereiden naar Nederland waardoor we in Augustus bij twee huwelijken kunnen zijn. Het wordt veel reizen en maar een erg korte tijd in Nederland helaas maar wel weer iets om naar uit te kijken.

Veel liefs en bedankt voor de belangstelling die wij blijven ontvangen uit Nederland. Dat is altijd erg fijn!

Liefs, Boudewijn en Martine

Bezoek, verjaardagsfeestje en ook gewoon werken...

Inmiddels begint het leven gewoon te voelen hier al blijven de weekenden nog wel een beetje voelen als vakantie.

In januari is onze vriend en huwelijksambtenaar Menno komen kijken hoe het ons hier vergaat (dat hoorde bij zijn aftersales verantwoordelijkheid J). Wij vonden geweldig dat hij hier drie weken bij ons was. Half januari is hij ook meegegaan naarMelbourne waar we bij Woutijn konden verblijven samen met Kjell (vriend van Woutijn) die daar zijn reis ook eindigde. In Melbourne gingen we naar de Australian Open tennis. Het was extreem warm, 44 graden op de tribune. Dus hebben we de tribune af en toe afgewisseld voor een tv-scherm binnen met airco... 's Avonds hadden we kaarten voor de Rod Laver Arena (hoofdstadion) en hebben we Djokivic en Ivanovic zien winnen. De dagen daarna zijn we de stad in geweest. Het is een erg leuke stad en bezochten we het strand met Woutijn als local tourguide.

Ook zijn we met Menno in een ander weekend naar de Blue Mountains gegaan, erg leuk en mooie uitzichten. De overblijfselen van de bosbranden was op sommige plaatsen nog wel duidelijk zichtbaar. Op 26 februari was het Australia Day, de Australische koningsdag waarop er veel te doen is op en rond de haven. We konden mee op de boot met vrienden en hebben daarop ook gebarbecued en gevist. Heerlijk genoten in de zon!Menno hebben we uiteraard nog veel meer van Sydney laten zien zoals een cricket match, de Opera, de beste eettentjes en bars uiteraard! Hij was in de tussentijd notabene nog jarig. Dit hebben we uiteraard in stijl gevierd in Melbourne (met shots).

We hebben ook onze eerste kennismaking gehad van het Lawn bowlen (een soort jeuxde boules). Nooit gedacht dat we dat nog gingen doen. Ging nog best goed. En op 20 februari was Martine uiteraard jarig. Op een idyllische manier is dit gevierd op vrijdag middag na het werk bij het opera house in de zon met uitzicht op de brug.

Onze eerste Mardi Gras hebben we ook achter de rug. Het is een maand waarin een soort carnaval wordt gevierd en er heel veel te doen is rondom acceptatie van homo’s, de maand wordt afgesloten met een grote avondparade door Oxford Street, een soort ‘Gay-Pride’ en ons huis ligt bijna aan de route van de hele ‘parade’ dus we hebben ons daar een avond vermaakt.

Naast al deze mooie verhalen werken we ook gewoon nog. Dat doen we tenslottevoor het grootste deel van de tijd. Boudewijn zijn project is afgerond en is nu bezig met het schrijven van een projectvoorstelvoor een nieuwe klant. Wellicht wordt dit ook zijn volgende opdracht. Martine is afgelopen maandag als projectmanager begonnen bij goCatch een klein beginnend bedrijf. Het heeft een app waarmee je de taxi kunt bestellen en deze kunt zien rijden via je mobiel (voor de kenners, het is de concurent van ‘UBER’). Het is nu nog niet betaald maar hopelijk na een maand wel voor een Xaantal uur per week. Maar het is weer goed voor werkervaring op een ander gebied.

Het volgende bezoek is alweer naar ons onderweg. Daar kijken we ook enorm naar uit. De ouders van Martine komen 4 weken richting Australia. Na Sydney gaan we met z’n vijfen richting Tasmanie, waarna ze nog een week bij Woutijn zullen verblijven.

Liefs, Boudewijn &Martine

Oja… we hebben eindelijk een eigen BBQ gekocht in het kader van het inburgeringsproces!

Happy New Year!

‘Happy New Year’ zeggen ze hier nog de hele maand januari dus bij deze!

We zijn met kerst twee weken vrij geweest en zijn de eerste week lekker de stad uit geweest door van Sydney naar Brisbane te rijden. Het was een erg mooie trip en leuk om wat meer van het land te kunnen zien. We hebben een Nissan Micra gehuurd en een tent aangeschaft, daarbij kwamen we al snel tot de conclusie dat de kleine tent wel eens groter kon zijn dan de auto…

We hebben veelal gereden langs de kleinere kustwegen en waar we het leuk vonden hebben we een camping opgezocht en ons tentje opgezet. Kerst hebben we gevierd in het surf dorp Byron Bay. Gek idee dat het mooi weer is met kerst, je aan het strand zit en zonder moeite glühwein kan drinken, dat was namelijk de rode wijn op ‘kamertemperatuur’, zo’n 30 graden.

Ook zijn we nog af en toe een stuk het binnenland ingereden en daar vooral veel mooie bergdorpjes gezien en prachtige vergezichten. We zijn geëindigd met een dag in Brisbane, een leuke stad aan een rivier, maar het kan volgens ons natuurlijk niet tippen aan Sydney ;-)

Vervolgens zijn we teruggevlogen naar Sydney waar we nagenoeg gelijk met Woutijn aankwamen, die vanuit Melbourne oud en nieuw kwam vieren bij ons samen met Kjell, een vriend van hem. We hebben op uitnodiging van een vriend prachtig uitzicht gehad op de brug met New Years Eve. Het was erg indrukwekkend en best vreemd om bij de brug, die we al 30 jaar op tv met oud en nieuw voorbij zien komen, de jaarwisseling mee te maken. We konden bij hem thuis in een gemeenschappelijke tuin kijken, dat betekende wel de hele dag een plaatsje bezet houden maar veel meer ruimte en luxe dan in één van de parken, die bomvol met mensen zaten. Daarbij hadden we een BBQ en konden we gewoon onze biertjes & champagne drinken, iets dat niet in de openbare parken mag. Het was heerlijk relaxt kijken naar vuurwerk, want hier mag niemand vuurwerk als particulier afsteken, op sterretjes na dan... Dus de pijlen vliegen je niet om de oren.

Op nieuwjaarsdag hebben we een Nieuwjaars duik gedaan, de temperatuur hier sprak ons een stuk meer aan dan normaal gesproken in Nederland. Een aantal Nederlanders hadden op Bondi Beach een duik georganiseerd en jawel… met Unox-mutsen. Daarna is Boudewijn nog even gaan surfen. Op 3 januari kwamen Annemarie en Gabe voor 4,5 dag langs op de terugweg van hun huwelijksreis. We hebben ze de stad laten zien en verder nog genoten van relaxte dagjes strand. Als er bekenden zijn hier lijken we nog altijd veel minder ver weg te zijn van Nederland dan in werkelijkheid.

Boudewijn is maandag weer begonnen met werken en Martine is inmiddels ‘vrij’. Ze is gestopt bij Randstad omdat ze nog steeds geen contract had en het ook wel een goede stok achter de deur is om nu echt te kijken naar iets anders. Het is momenteel een rustige tijd in Australië, aangezien het zomervakantie is en begin van het jaar, maar ze hoopt snel iets te vinden.